Előrebocsátom, nem vagyok egy technikai zseni, ezért senki se várjon tőlem olyan elemzést, amely orrkúpokról, tengelytávokról, urambocsá' diffúzorokról szól, mert nem vagyok rá képes. Benyomásokat szeretek és tudok adni arról, amit gondolok, látok, amit sejtek. Mert ekkoratájt azért még inkább sejtéseink vannak arról, amit a pályán látunk. Mindenból következtetünk, persze aki tetszik, arra azt mondjuk sok benzinnel ment, a másik nyilván PR kört ment, aki egyszer ment egy jó időt, és szeretjük, az VB esélyes - gyarló a szurkoló, de pontosan ez a dolga.
Az első, amit meg kell jegyezni ezen a teszten, az szerintem az, hogyha minden csapat programjával tisztában lennénk, és az aktuális benzinmennyiségekkel is, akkor is bántóan fáj a Red Bull ahhoz, hogy valós képünk legyen. De fogalmunk sincs, miket teszteltek. Ami egyelőre látszik, az az, hogy a 3 világbajnok, aki új csapatban mozog (a golf és a gyeplabda szerelmeseinek kedvéért Sumi, Button és Alonso), úgy tűnik, jól megtalálja a helyét. Biztosan vannak apróságok, de Alonso és Sumi látványos eredményei arra engednek következtetni, hogy nem lesz itt semmi személyes probléma. Az idők alapján a Ferrari erősnek tűnik, persze versenytávon, teli puttyonnyal, ilyen vagy olyan gumin, esőben, hidegben minden változhat, de elmondható, hogy a tavalyinál stabilabbnak hat a kocsi. Mindenesetre 350 kört belepakoltak számunkra látható műszaki hiba nélkül, ez mindenképp előrelépés. Ahogy a McLaren is sokkal erősebben kezdett, mint tavaly ilyenkor. Ők űrhajót építettek, talán a többiektől leginkább eltérőt, meglátjuk, melyik irányba lendíti a csapatot - mert fogja, vagy nagyon fel, vagy nagyon le.
Sumi és Brawn nyilatkozatai viszont megleptek. Persze nyilván van benne egy rajongó-nyugtató hatás is, hiszen VB autó, VB csapat, plusz Merci, plusz Sumi, és mindenki Chuck Norrist megszégyenítő alázást várna el alapból. Ehelyett szerénykednek, kicsit gyűrögetik a trikó sarkát, hogy hát rendszeres pontszerzés, dobogó, de nem rögtön győzelem... valóban nem olyan agyzsibbasztó a tesztjük eddig, mint 1 éve (oké, ott sem voltak az elején, de amikor bedöbbentettek...), de azért Brawnt ismerve azt mondanám róluk, hogy cöccö. Várjunk ezzel a szűzlányos viselkedéssel az első kvalifikációig. Ha ott is 2-3. sorba jó a kocsi, akkor elfogadom, hogy sokat kivett az évvége tavaly, és visszaestek némiképp. De addig szavukat nem hiszem.
A Renault, a Williams, és a Toro Rosso annyira változó, hogy egyelőre nem értékelhető véleményem szerint. A Renault talán erősebb kissé, mint a tavalyi bukdácsolós, botrányos-szétesős-kétújpilótás felállástól várható volt, de aki még furcsább, az a Sauber. Mi történik itt? Ezeknek nem hátul kéne lenni, mivel a BMW leállította a projektet, kiszállt, majd sebtében összepakolta Peter Sauber valahogy, plusz szerződtette ezt a nagyon ellentmondásos de la Rosát, szóval mik ezek az idők? Nagyon várom a következő tesztet, mert ha akkor is az elején tudnak kolbászolni, akkor ők lehetnek az idei meglepetés.
Tetszik, amit eddig látok, mert kiszámíthatatlannak indul. És a sportág akkor jó, ha kicsi különbségekkel, remek kocsikkal remek pilóták csatáznak, és nem lehet tudni, ki lesz a győztes.
Kívánom, hogy továbbra is maradjon szoros!
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
szagergo 2010.02.08. 15:17:55
Klassz lett a "cikk" :). Én személy szerint a Sauber-ben nagyon reménykedem. Peter Sauber tényleg mindent megtesz ezért a csapatért, remélem látjuk Kamui-t a dobogón :).