HTML

Keményebb keverék

Minden, amit a Forma 1-ről gondolok. Struktúra, logika és rendszer nélkül.

Friss topikok

  • : Na, blogmotor megviccelt, szóval azt akartam mondani, hogy más csapatoknál ez a teljesítmény, amit... (2010.04.18. 20:34) Ferrari bungee jump - a kötelet odakötötte valaki, gyerekek?
  • frontember76: @v.r.a.i.k.k.i: én remek pilótának tartom, és nagyot nőtt a szememben az elmúlt években, de össz... (2010.03.30. 22:48) ausztrál rákkendroll
  • raikkicsávó: Gratulálok az írásodhoz ! Jók a meglátásaid! Az FIA olyan ismerősen működik: fejetlenség,kiskapuk... (2010.03.22. 09:22) FIA - már megint mi ez az egész?
  • tfefe: Szia Fronti! A lényeggel egyet értek. Én is azok közé tartozom, akik szerint várni kell még mit h... (2010.03.17. 17:41) Recept dögunalom ellen
  • Hugo Stiglitz: USF1 hivatalosan is bedobta a törülközőt... (lásd autosporton), gondoltam megemlítem Amúgy nagyon... (2010.03.02. 23:02) Új csapatok - ez valami vicc?

2009.11.18. 12:34 frontember76

Kimi,Kimi,Kimi...

Nos, megtörtént. Eddig megpróbáltam objektív, tárgyilagos bejegyzéseket írni, ezután pedig nagyon könnyű lesz ezt megtennem. Ezúttal azonban előre jelzem, hogy ez nem fog sikerülni, és nem is célom. Kimi számomra a szerethető sportemberek egyik mintapéldája volt. Én még a régi iskolákon nőttem fel, amikor még csak fehér trikóban és nadrágban játszották a teniszt legendás nevek, amikor Carl Lewist kellett megverni, aki szerényen mosolygott a pálya szélén, amikor Michael Jordan Patrick Ewing meg Larry Bird ellen meccselt, amikor Senna-Mansell-Prost-Piquet szintű nevekből álltak az első sorok. Más világ volt. Már akkor is legendák, szupersztárok voltak ezek a sportolók, de valahogy megmaradtak egyszerű, emberközeli igazi arcoknak, valahogy nem gondoltam egyikről sem ,hogy olyan, mint egy popsztár. Nem voltak allűrök, nem voltak naponta hírek sem - a média még egyensúlyt adott azzal, hogy minden sporteseményt megmutatott, de nem kellett sem az alsónadrágjukban, sem a pénztárcájukban turkálnia egész nap.

Kimi Raikkönen nekem ezt az időszakot, ezt a gyönyörű, egyszerű, sallangmentes érzést hozta vissza azzal, hogy nem jópofáskodott állandóan, hogy csendben a dolgát tette, hogy a tehetségével hódított magának rajongókat, nem a mosolyával, a csajozásaival, vagy a különféle flikkflakkokkal. Ő a barátait, a zártkörű bulikat, az autóversenyzést, és a családját szereti, mindig is csak ezt szerette. A szabadságot. Hogy ne fotózzák éjjel kettőkor. A szabadságot, hogy eldönthesse, mikor mit csinál, ha a munkájával végzett. A szabadságot, hogy irányíthassa a dolgokat az életében.

Kimi azt az olajos képű gokartszerelős kölyköt tudta megtartani a fejében, a szívében egész pályafutása alatt, aki egykor volt az apja mellett. Akkor is, amikor 50 millió dollárt keresett egy évben. Ő vezetni szeretett. A Forma 1 viszont másfelé fejlődik. Ide ma már popsztárok kellenek. Olyanok, akiknek minden gondolatát követni tudjuk twitteren, facebookon, interneten, youtube-on. Olyan srácok kellenek, akik ebben élnek, akiknek semmilyen rendezvény, show, interjú, roadshow, hivatalos buli, vagy F1 party nem teher. És láss csodát, jönnek is ezek a srácok, csőstül. Egyik másik még kegyetlen jól vezetni is tud, de a személyiségük inkább a puff daddy - féle vonal.

Kimi már nem ide való. Mert ő soha életében nem tudott ezekkel mit kezdeni. Őt ez zavarja. Ő a sarki kocsmában szeret 100 embernek fizetni egy kört. Az egyik barátja mondott róla talán 2 éve egy nagyon jelemző dolgot. Kimi meghívta néhány régi haverját egy gokartozásra valahol Finnországban. Baromkodás, sörözés, kis versenyzés, mindenki nagyon élvezte, hogy Raikkönen ellen lehet keresgélni az ideális ívet. Az említett srác gokartja lerohadt. Kiállt vele, és várták, hogy a helyi szerelők közül valaki segítsen. Kimi odagurult, kiszállt, megnézte, fogott egy csavarkulcsot, és elkezdte megcsinálni a hibát. A haver meg azt nyilatkozta, hogy ugyan jóban vannak, de azért a szituációt mindenki képzelje maga elé: állok ott, nevenincs senki egy rossz gokarttal, amit a Ferrari Forma 1-es világbajnoka szerelget nekem... Ilyen gyerek Kimi.

Kimi azzal váltotta ki milliók elismerését, hogy semmiből sem csinált ügyet. Sem a kiesések sorozatából, sem a körülötte zajló drámákból, sem a csapatváltásból, még a világbajnoki címéből sem. Sem a 62 dobogós helyéből, sem a 35 leggyorsabb köréből, semmiből. Őt még a statisztikák sem érdekelték. Őt a következő kanyar érdekelte, hogy még 2 centivel feljebb lehet dobni a rázókőre a cuccost. Őt az érdekelte, hogyha beszóltak a fülére, hogy 3 tizeddel lassabb kört kellene menni a benzinspórolás miatt, akkor azt precízen megtegye. Hogyha szóltak, hogy kiment tankolni a rivális, és most jön a 3 leggyorsabb kör, akkor ment 3 leggyorsabb kört. Semmi más nem számított.

Vérző szívvel nézem végig, hogy elhagyja a kedvenc sportomat, és bár reménykedem benne, azt hiszem, többet nem látom F1 autóban. Azért nem, mert ez a popsztárosdi csak rosszabb lesz. A rally pedig, amit remélem kipróbál élesben, egy sokkal inkább az ő személyiségére szabott játék. Mész ezerrel, precízen, profin. Kiszállsz, egy interjú az eurosportnak, aztán irány haza. Nincs tömeghisztéria, nincs fanatikus téboly, nincs interjúszoba. Autóverseny van, díjkiosztás van, irány haza van. Logikusnak tűnik, hogy Kimi beleszeressen ebbe a dologba, és kívánok neki WRC VB címeket, mert megérdemelné.

Nekünk meg marad a csillogó cirkusz csillogó gyerekekkel, egyre csillogóbb, bár versenyre alkalmatlan pályákkal, egyre nagyobb pénzzel, egyre részletesebb közvetítéssel, egyre több hírrel, egyre nagyobb sohw-val.

Egyet sajnálok csak, és emiatt értem meg Raikkönen döntését teljesen és tökéletesen. Hogy az a bizonyos varásnap délutáni 1,5 - 2 óra, ami az alfája és omegája, az értelme lenne ennek az egésznek, az mintha egyre kevesebbet számítana. Egyre többet számít a futamok közötti híranyag, a pletyka, a botrány, a politika, a pilóták magánélete. A FUTAM maga meg elröppen, egyre többször eseménytelenül. Talán ez is oka Kimi távozásának, hiszen őt az a 2 óra érdekli, a köztes 2 hét nyűg és teher. Mára ezek szerint elviselhetetlen teher. Megértem, pedig tényleg sajnálom a döntését.

Végül pedig szeretném neki megköszönni, hogy ott lehettem, ott lehettünk vele furcsán kezdődött és furcsán véget ért F1 karrierje minden pillanatában. Köszönöm a hihetetlen akciókat, köszönöm az emberközeli nyilatkozatokat, köszönöm, hogy megmaradtál annak az egyszerű srácnak, aki idejött, és mindenkit ledöbbentett, köszönöm a győzelmeket, köszönöm a bátorságot, köszönöm a vereségeket is, köszönöm, hogy soha nem adtad fel, köszönöm, hogy valóra váltottad az álmodat a tőled megszokott megdöbbentő módon, köszönöm, hogy bebizonyítottad a világnak, hogy a legnagyobbak közé tartozol. Köszönöm, hogy nem torzultál el és nem őrültél meg, köszönöm hogy láthattam mindezt, érezhettem mindezt, és akármit is tegyél mostantól, több tízmillió Kimi és F1 rajongó nevében kívánom a legjobbakat, sikereket, gyerekeket, és mindenekfelett ugyanazt a boldogságot, ugyanazt az érzést kívánom neked még sokszor és még többször, amit te is, én is, mind éreztünk 2007. október 21-én. Annál rosszabb neked soha ne legyen, Kimi Raikkönen, azt kívánom.

26 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kemenyebbkeverek.blog.hu/api/trackback/id/tr81534076

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

titkosgyilkos 2009.11.18. 13:09:27

Elég jól összefoglaltad a dolgokat (sajnos... azt kell mondjam)
Nem vagyok kimondott Kimi-fan, de bírom a fickó. Vajon ha 20-30 évvel ezelőtt versenyez (amit ő is bevallottan az "aranykornak" tekintett), akkor is ilyen hamar kivenné a kormányt?
És igen, valahogy túl jólfésültté vált a mai F1. Vannak tehetséges és jó pilóták - pl. Hamilton is ügyes gyerek - de ha nyilatkozni látom, leginkább az tűnik fel, hogy "basszus, ez a fickó ki van sminkelve!" Száguldó cirkusz ez már, valóban.

best200 2009.11.18. 13:22:25

Hát igen...részvétem minden Kimi fan-nak...Annak idején én is átéltem hasonlót 2006-ban persze az más volt..

Icecream & Coke 2009.11.18. 13:32:35

Tudtam én, hogy itt is kiteszel magadért Front, és ezúttal sem okoztál csalódást:) Most ismételjem megint önmagam? Annyira gáz, de ez a helyzet: minden szavaddal egyetértek. Utolsó pillanatig hittem, hogy lesz megoldás/van megoldás, és Kimi marad, de csalódnom kellett. Vagy nem is, mert legeslegbelül azért volt egy ilyen félelmem, csak nem hagytam teret neki; és ez azt mondatja velem, hogy Kimi jó döntést hozott, mindenképpen jót. Mert ha nem álltak össze a körülmények úgy, ahogyan azt elképzelte (bizony, egy harmincas "meglett" embert már nem lehet kényünk-kedvünkre alakítgatni, ugráltatni, ahogy nekünk tetszene (mondom ezt Ronnak és csapatának), KImi eddig is pontosan tudta, hogy mit akar, mostanra pedig teljesen kiforrottnak látszik.
Robertson ma azt nyilatkozta, hogy mindeddig az elsődleges opció Kimi számára az F1-ben maradás volt - egy versenyképes autóban -, de ennek a projektnek kedden pont került a végére. És mostantól másfajta prioritások lesznek érvényesek. Kíváncsian várom, hogy melyek lesznek azok (gondolom, a rali mindenek előtt).
Láttam, hogy Kimi szóvivője is megnyilatkozott, de azért bízom benne, hogy Kimi is megszólal végül, és mond valamit nekünk, mert valahogy én sem hiszek az F1-től való visszavonulás ideiglenességben...

Szóval Front... csak azt akartam eredetileg mondani, hogy kösz az újabb szívmelengető bejegyzést, már igen vártam rá, /kár, hogy ilyen szomorú az apropója/...

Icecream & Coke 2009.11.18. 13:34:16

Nah, visszaolvastam, kár volt;) Jó zagyva lett, de mindegy, úgyis értitek a lényeget, és elnézitek nekem;)

frontember76 · http://kemenyebbkeverek.blog.hu/ 2009.11.18. 13:54:01

@Icecream & Coke: aranyos vagy, hogy ilyen szépeket mondasz... Én is sajnálom az apropóját, és leginkább azt sajnálom, hogy igazat kell adnom Kiminek, amikor elmegy. Jobb lett volna, ha meg tudom védeni a F1-et, de nem igazán tudom. Kimi a kiszámítható, stabil helyzeteket szereti, itt meg csapatok, gyárak repkednek jobbra-balra évente sokan, az egész hely a feje tetején áll, FIA, FOTA kifordul, befordul...közben meg azon kell vitázni, hogy valaki elindulhat-e szabadidejében egy rallyversenyen. Fura dolgok ezek, a teljes igazságot nyilván nem tudjuk meg, de egyelőre nagyon keserű, hogy Kimi lelépett. A többire még van időm, most megpróbálom ezt megemészteni...

itsme88 2009.11.18. 15:39:56

Egyszer már eltüntette a blog a postomat, úgyhogy most rövid leszek, hátha megismétli.
Először is köszi, hogy megint leírtál sok mindent, amit én is gondolok.
Egyébként meg most olvastam el amit D Robertson mondott a bbc sportnak, és azóta csak az jár az eszemben, hogy ez nem lehet! Ha ezzel nem végezték ki Kimi karrierjét, akkor soha semmivel. Eddig sem volt Kimi egy sajtó darling, de most tuti ő lesz a patás ördög! Ha ezek után kiáll eléjük a Ferrari kirúgós sajttájt könnyű mókának fogja érezni. Mi ez, harakiri vagy gyilkosság?

Hombre B 2009.11.18. 15:53:19

Nagyon jó kis írás... és remélem továbbra is nézni fogod a futamokat, írni fogod a blog bejegyzéseket és a hsz-ket... Kimi és a rajongói nélkül nem ugyanaz a F1, és mert Kimit nem tudom visszahozni, a szurkolóit megpróbálom....
Egyébként elgondolkodtató, h 1 év alatt mennyi minden történt:
Honda kiszáll - Brawn GP létrejön - Diffuzór botrány - McLaren csalás - FIA VS FOTA - Massa baleset - BMW kiszáll - Kimit elküldi a Ferrari, Alonso érkezik helyette - FIA elnökválasztás - Toyota kiszáll - Mercedes GP létrejön - Kimi visszavonul - Buton leszerződik a McLarenhez... és még nincs vége az évnek...
Örök optimista maradok, de most én is úgy gondolom, h a mai F1 lejtmenetben van... 2012-ben nem a világvége lesz, hanem a királykategória fog megszűnni...

Wysa88 2009.11.18. 17:27:50

Hombre, és akkor még a crashgate-t nem is említetted, ami elindította a lavinát itt a 2. félévben, persze Massa balesete mellett.
Kiminek nincs miért szégyenkeznie, fantasztikus pályafutása volt eddig és remélem arat még sikereket, ha nem is a forma-1ben már.

ven 2009.11.18. 20:17:57

Sok újat én sem tudok mondani, szomorú vagyok.
...és hát igen, sajnos a (2011-es) visszatérés nem valószínű...
Remélem jól fog menni neki a rali.

paholainen 2009.11.18. 21:38:33

Nagy RESPECT ezért a blogbejegyzésért.:-) egyetértek minden szavaddal. Betehetem yahoo-n státusba? (szerzői jogok mindenek felett:D) Hogy más is lássa, miről is van itt szó.

redrick 2009.11.19. 09:50:51

Tetszik a cikk, jo latni, hogy vki erti a csavot.

Valahol orulok, hogy lelepett. Marmint, hogy ebbol az F1-bol. Utaltam latni, ahogy megeroszakolta magat mondjuk a dobogon. A tobbsegnek az jon le, hogy all fapofaval, mintha nem erdekelne az egesz... kozben csak a zavarat leplezi, mert utalja az egesz bohockodast.

Meg mindig emlekszem Hamilton Apollo musorara, akkor valahogy atfordult bennem valami... soha tobbet nem nezem ugy az F1-et, mint azelott. Azert nezem persze, de mar nem ugy... azt a fajta lelkesedest tartogatom Le Mansra.

Remelem valahogy eljut hozza ez a cikk, tutira orulne neki.

Grat meg1x a cikkhez )

frontember76 · http://kemenyebbkeverek.blog.hu/ 2009.11.19. 18:00:05

@paholainen: hogyne tehetnéd be!!!

kösszépen!!! tegyél mellé linket is!!

önorm42 2009.11.19. 19:56:20

örülök, hogy rá találtam erre a bejegyzésre, mert nekem is Kimi jelentette az F1-et és most tanácstalan vagyok, hogy kiért, miért fogom nézni.annyit még talán, hogy én azért még mindég remélek!! ez már messze nem hit, csak valami utolsó utáni remény, talán Ross Brawn megdumálhatná?! van némi sansza, hiszen JButton igencsak megszivatta őket! egy biztos, bárhol legyen is Kimi mindég érdekelni fog a sorsa, és remélem méltó marad önmagához és ahoz a sportemberi tartáshoz amit eddig képviselt.

KimsterLuk 2009.11.19. 20:41:21

Gratula a cikkhez FRONTEMBER érted a dolgod, de annyira, hogy a sírás határán vagyok, meghatott, ugyanis ez a csodálatos teremtés a cikknek a főszereplője Ő jelentette az F1-et számomra 2001-től figyelem ezt fenegyereket és lassan kikopott mindenki körülötte annyira ráhangolodtam, most meg fogalmam sincs hogy tudok-e még F1 et nézni! Na bocsi fiuk elkalandoztam! Mégegyszer gatula nagyon szép!

Kirani 2009.11.19. 20:43:00

Remek poszt. Sok érzés kavargott bennem, amikor ide kattintottam, de látom, hogy előttem már mindet leírtátok. Hát hová jutott a forma-1, ez a valamikor nagyszerű sportág, hogy egy igazi sportember így kénytelen távozni? Szégyenletes és szánalmas dolog ez az F1-re nézve. Sajnos a visszatérést én sem valószínűsítem. Mit írhatnék még? Vérzik a szívem, na.

Kirani 2009.11.19. 20:44:17

@KimsterLuk: Ezt akár én is írhattam volna. Ezt is. Jövőre nézünk ralit, meglátod!

anonymoushun · http://anonymoushun.com/ 2009.11.19. 21:16:37

Ennél jobban én sem tudnám összefoglalni.
Épp az jutott eszembe, hogy jövőre nem nézem a forma1 et? :(

A palik meg tényleg egy fasz.

wilkinson 2009.11.19. 21:26:45

FRONTEMBER76,
Köszönöm én is, mint Kimi rajongó, h ilyen szabatosan összefoglaltad, milyen ember is Ő. Abszolút egyetértek Veled és köszönöm a postot! Eztán ellátogatok ide és kösz azt is, h belinkelted az indexre, mert eddig nem ismertem az oldalt.

Raikkonen 2009.11.19. 21:42:01

Gratulálok az íráshoz, mint Kimi fan és mint szövegíró is! Hm. Szép volt.

Nyiz · http://szubjekt.blog.hu 2009.11.19. 22:16:35

"Nekünk meg marad a csillogó cirkusz csillogó gyerekekkel, egyre csillogóbb, bár versenyre alkalmatlan pályákkal, egyre nagyobb pénzzel, egyre részletesebb közvetítéssel, egyre több hírrel, egyre nagyobb sohw-val." Ezzel és az utána következő bekezdéssel nagyon egyetértek... sajnos. Tartok tőle én is, hogy a Forma1 a végét éli, az új pályák nagy rákás ....-k. Nem tudom miért kell erőltetni a barom Tilkét, Malajzia óta egy jó pályát nem tervezett. Azt se értem, miért kell erőltetni a városi jellegű (és tényleg városi) pályákat. Persze, értem én, Börninek ebből van a pénz; csak azt nem veszi észre, hogy ezzel kigyilkolja a sportot. Jövőre is jön egy újabb Tilke-kreálmány, Korea, 2012-ben meg India. A fél versenynaptár már Tilke lesz, nem csoda, hogy szar az idény... A klasszikus pályákon idén is jó versenyek voltak nagyrészt (AUS, BEL, BRA, GER, talán még ITA is (bocs a rövidítésekért, de asszem érthető)). Szóval én nem csodálkozom, hogy ennyire gáz a helyzet...

Sheriff az égből 2009.11.20. 01:27:13

Mint ex Häkkinen és Kimi rajongó sajnálnám ha
elmenne, ugyanakkor ha tényleg beülne a WRC-be
akkor közelebb lehetne kerülni hozzá, szívesen
elmennék pár futamra. Ő tényleg nem tartozik az
F1-be, nem azért mert nem jó pilóta, sőt. Az F1 nem
érdemli meg őt.

paholainen 2009.11.20. 12:44:07

Már betettem két napja, nem vártam meg a válaszod:P természetesen linkestél s mindenestől:-) nagyon sokan megdícsértek ám.:-)

frontember76 · http://kemenyebbkeverek.blog.hu/ 2009.11.20. 13:06:24

@paholainen: tessék linket is adni, hol tudom azt megnézni?

mégeccer köszi

paholainen 2009.11.20. 14:11:16

Nem weboldalra tettem be, hanem yahoo messengeren státusba lehet tenni URL-t, tudod, s akkor a barátaim, akik fenn vannak a listámon ügyesen rákattintanak, mert kiváncsiak, hogy mit tettem ki oda, s elolvassák, hogy milyen jót írtál.:-)

poraszabolcs 2009.11.27. 07:39:52

Tisztelt Szerző! Gratulálok az íráshoz.
süti beállítások módosítása