HTML

Keményebb keverék

Minden, amit a Forma 1-ről gondolok. Struktúra, logika és rendszer nélkül.

Friss topikok

  • : Na, blogmotor megviccelt, szóval azt akartam mondani, hogy más csapatoknál ez a teljesítmény, amit... (2010.04.18. 20:34) Ferrari bungee jump - a kötelet odakötötte valaki, gyerekek?
  • frontember76: @v.r.a.i.k.k.i: én remek pilótának tartom, és nagyot nőtt a szememben az elmúlt években, de össz... (2010.03.30. 22:48) ausztrál rákkendroll
  • raikkicsávó: Gratulálok az írásodhoz ! Jók a meglátásaid! Az FIA olyan ismerősen működik: fejetlenség,kiskapuk... (2010.03.22. 09:22) FIA - már megint mi ez az egész?
  • tfefe: Szia Fronti! A lényeggel egyet értek. Én is azok közé tartozom, akik szerint várni kell még mit h... (2010.03.17. 17:41) Recept dögunalom ellen
  • Hugo Stiglitz: USF1 hivatalosan is bedobta a törülközőt... (lásd autosporton), gondoltam megemlítem Amúgy nagyon... (2010.03.02. 23:02) Új csapatok - ez valami vicc?

2010.03.20. 13:42 frontember76

FIA - már megint mi ez az egész?

Azzal illik kezdeni a rend kedvéért, hogy nem voltam soha tagja sportszövetségnek, sem semmilyen sportág irányító testületének. Főleg nem világszervezetének. Ezenkívül az autósport bonyolult technikai hátterébe igen kevés betekintésem van, pusztán szurkolói oldalról tudok hozzáállni ehhez az egészhez. Ugyanakkor tájékozott emberként, aki ezt a sportot viszonylag sok éve kíséri figyelemmel, azért megdöbbent, amiket a Testület időnként művel. Persze biztosan nem könnyű új csapatokat felvenni a világ legnézettebb sportágába, még nehezebb a technikai szabályokat precízzé tenni és betarthatóvá tenni, sőt betartatni talán a legnehezebb. De ha ez egy ennyire elit, és kiemelkedő és gazdag és húha sportág, akkor talán jogosan várjuk el, hogy az irányító testülete is legyen húha, nem?

Most akkor mit jelentsen az a nyilatkozat, hogy 2011-re a felvételi eljárás során a jelentkező csapatoknak technikai és pénzügyi értelemben is meg kell felelniük, méghozzá úgy, hogy egy egész szezonra rendelkezniük kell mindennel, ami szükséges az induláshoz, az emberi erőforrásoktól a technikai és pénzügyi háttérig. Jóságos isten, hölgyeim és uraim, ugye ez nem azt jelenti, hogy eddig nem kellett ezzel rendelkezniük? Vagy akkor ez lenne a magyarázat arra, hogy a Campos bedőlt, mielőtt egy bézbólsapkát láttunk volna tőlük, a Manor rányalta magát egy Virgin járatra, mielőtt elindult volna, a US meg bedőlt csak úgy elegánsan, ahogy kell? Ja meg a Stefanról nem is beszélve, akiről a mai napig nem lehet tudni, hogy akkor ez egy komoly arc, aki megvette a teljes Toyota-maradékot, és a világbajnok Villeneuve-öt igazolva mértékadó riválisa lehetett volna a kicsiknek, vagy egy őrült szélhámos, aki az 500 eurós cégével kalózkodik itt az ingyencirkusz / ingyenreklám vonalon, tart ameddig tart, aztán eltűnik. Én azt gondolom, hogy a Mosley-féle F1-light ötletnek, mely szerint kis és új csapatokat kell behozni, várható volt egy ilyen utó-, és oldalszele, mármint hogy mindenféle ügyeskedő üzeletemberek is megjelennek az F1-ben, akik indulási jogokkal kereskednek, magukat reklámozzák, de eszükben sincs mondjuk rajthoz állni. Nincs ebben semmi meglepő, de hogy a FIA ennyire felkészületlen legyen ezekkel szemben, az számomra több, mint elkeserítő.

Ahogy a másik végén meg egyszerűen már nem hiszem el, hogy ezekkel a technikai szabályokkal nem szándékosan szórakoznak. Már az kiverte a biztosítékot, amikor a McLaren véleményes hátsó szárnyát csak Baherinben lehetett megvizsgálni, mert Charlie Whiting lekésett egy délamerikából európába tartó gépet 1 héttel a szezonkezdés előtt, és erre kiadtak egy nyilaztkozatot, hogy akkor inkább a futamon nézik meg, és döntik el. Ez a szándékos hisztériakeltés mintapéldája. Mert nyilván a FIA-nál 1 ember dolgozik, aki ilyen szárnyakról dönteni tud, és ő pont a világ másik végén van. És ha ott van, akkor 1 hét alatt haza sem tud jönni. Gondolom Whiting csak hétvégenként rendel, hétközben meg a szárnyvizsgáló aktatáskáját pakolja, amivel amúgy 1 idős férfi egyedül bevizsgálja a helyszínen a szárnyat, aztán a csodatáska kidobja, hogy szabályos, vagy nem. Ez kérem abszolút elfogadhatatlan a FIA részéről, mármint a teljes szurkolói világ hülyének nézése. Ugyanígy a csapatok szándékos ugráltatása, és szopatása hasonlóképpen arcpirító. A McLarennek a költségcsökkentés jegyében a FIA miatt többféle szárnyat kellett SOS legyártani és elszállítatni egy másik kontinensre, nyilván nem 10 eurós költségen.

Aztán a diffúzor. A szezon előtt közlik, hogy a dupla diffúzorokat 2010-ben engedik, aztán év végén eltörlik. A diffúzorokhoz és a szabályokhoz idén nem nyúlnak, közlik. Majd a verseny után nyilatkoznak, hogy akkor az említett 4 csapat a külső starterhez használt nyílással megsértette a szabályok szellemét. Kérem, uraim! Ez aztán már tényleg egy bolhacirkusz, hát ilyen szinten tudományos eszmefuttatásokat a Csapd le csacsiban láttunk utoljára, ahol Szacsvay kifejti Gáspárnak klasszik fehér atlétartikós környezetben, hogy " a nő szomjazik a verésre". Azon is röhögtünk, és most a FIA-n is röhögünk. Csak ez nem szatíraként került a piacra, hanem véresen komoly állítólag. Úgy értem, vajon komolyan lehet venni a FIA szervezetet, ha egyszer a teljes 2009-es esztendő "sportértéke" e diffúzor-ügyön, a diffúzorszabály értelmezésén csúszott meg, és most ugyanezzel indul 2010 is? Mert oké, bonyolultak a kocsik, egy másik területen adódhatnak hasonló típusú értelmezési problémák, bár én ezt is vitatom (mert csukják be a kaput előre, a francba), de hogy ugyanaz, ugyanott, még egyszer? Hát ezt remélem nagyon komolyan gondolják, mert viccnek azért durva!

Ja és halkan tegyük hozzá, ha az a rohadt starter-lyuk nagyobb, mint a "szabályok szelleme" azt megengedné, akkor miért Bahrein után szólnak? Olyan gyorsan mentek a kocsik, hogy nem vették észre előbb? A törésteszten? A gépátvételnél? A bemutatón? A teszteken? Hirtelen elszaladt 2 hónap január óta? Mint a nyugdíjasotthonban a csigaszedésnél, amikor Tibi bácsi panaszkodik, hogy mindig lehajolok a csigákért, de ahogy megfognám őket, egyszer csak huss, elsuhannak?!

Fejezze be a FIA ezt a folyamatot. Jean Todt pedig szedje nagyon gyorsan ráncba ezt a bandát, mert egyelőre ott tartunk, hogy láttunk egy nézhetetlen futamot, van egy technikailag kusza, de mindenképpen borzasztó felállásunk a túlmelegedő gumikkal, nevetséges aeróval, mindenféle diffúzorokkal, valamint vannak mindenféle új csapatok, akik közül van ígéretes, aki végigmegy a futamon, és van szánalmas, aki még mindig jogokat akar vásárolni arra, hogy idén elinduljon.

Ez egy mindenki által elismert, százmilliók által csodált, kiemelkedő, tiszteletreméltó, követett, másolt, vágyott és irigyelt sportág. Jó lenne, ha nem zúznák össze végérvényesen azt a legendát, amelyet olyan névsor épített, mint Fangio, Clark, Senna, Prost, Schumacher és még sokan, nagyon sokan mások.

Szurkolok, hogy sikerüljön. Bízom benne, hogy sikerülni fog. Követelem, hogy sikerüljön.

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kemenyebbkeverek.blog.hu/api/trackback/id/tr411854537

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

raikkicsávó 2010.03.22. 09:22:09

Gratulálok az írásodhoz !
Jók a meglátásaid!

Az FIA olyan ismerősen működik:
fejetlenség,kiskapuk,eszetlenség,magyarország:(
süti beállítások módosítása