Elfogult leszek, meg is mondom, miért. Alapvetően nagyon tisztel(t)em Max Mosley-t azért, mert a hetvenes évektől kezdve Ecclestone és Sir Jackie társaságában tényleg sokat tett a sport biztonságáért. Amit azonban utolsó éveiben tett a Forma 1-gyel, lényegében megbocsáthatatlan a szememben. Pedig valós probléma a költségcsökkentés, az újrahsznosítás és környezetvédelem, mindennel egyet is értek. Csak éppen annak kárára történik meg mindez, ami a fontos - a show és a rajongók. Persze én azt is értem, hogy a szándék alapvetően az (is), hogy a Forma 1 izgalmasabb, nézhetőbb, szerethetőbb legyen. 2007 és 2008 izgalmas volt. De nem azért, mert olyan baromi sok előzés lett volna - akkor sem, ha a statisztikák szerint sok előzést láttunk. Tényleg sokat, de amiatt, mert a 19. helyről a 11. helyre sokan jöttek fel a rajtnál, sok gubancnál sokan elmentek sok más autó mellett. De előzést az élen szeretnénk látni, amiből szintén jutott, de jutott olyan futam is, ahol egyet sem láttunk még soha. De most nem az új pályákról szeretnék írni (szintén egy külön bejáratú fröcsögést megérdemelne).
Engem az érdekel, hogy végre van 4 világbajnok a mezőnyben, végre van 13 (11? 14?) csapat, végre lehetne jó kis meccseket látni. Ehhez képest van egy Virgin, amelyikről semmit nem tudunk, de már van legalább kocsija, egy elmaradt/bepótolt/kissé nevetségesre sikerült bemutatója, egy vigyorgó tulajdonosa, és két pilótája, akiket ismerünk. Adott egy Lotus, hatalmas hagyományok, végre ismert szakemberek nevei, és olyan versenyzők, akik valók egy ilyen csapatba, és akikről hisszük, nem mennének el egy mongol fogathajtó csapatba. Van ez a USF1, akinek már versenyzője is van, meg a tengerentúlon jól csengő autósportos háttere, ugyanakkor mindenféle ellentmondásos hírek jönnek, hogy most van is, nincs is, jöttem is meg nem is...Az új csapatok Fásy Ádámja és Házibuli Attilája azonban kétségtelenül a Campos versus Stefan GP. Úgy értem, van még, aki ezt röhögés és/vagy bosszankodás nélkül képes nézni? Tényleg indulási jogot adott a FIA egy olyan csapatnak, amelyiknek nincs is pénze/autója/semmije erre az egészre? Lehet, hogyha odaállnék egy kisállatos nyakkendőben, egy okosba' összerakott könyveléssel, néhány fotósoppolt képpel egy tuning kockaladáról (ne-láss-ki rács a hátsó ablakon, halálfejes sebváltógomb, nyúlfarok tükörről, miazmás), akkor nekem is lenne indulási jogom? Ilyesmi hogyan történhetett meg? A Stefan GP meg kicsoda? Ez a név?!?!? Mi az, hogy elindította Bahreinbe a cuccot, amikor ilyen csapat nem is létezik a F1-ben? Ki fog vezetni? Magdi anyus, vagy a Rékasi? Mi az, hogy nem írták alá a Concorde-egyezményt, ezért ők tesztelhetnek összevissza, és tesztkocsikat akarnak árulni a többi csapatnak? Mármint értem én, jaja, de MI? Ha ez igaz, akkor csomagoljunk be 50 turbófeltöltőt, 6 literes motorokat, és sült almával menüben áruljuk az aszfaltcsík mellett, mert mi sem írtuk alá a Concorde-ot, és hát lóvé az van itten doszt a parketten, nem?
Miféle vásári hangulat ez, vagy én nem értem csak? Kissé furán érzem magam, mint a koszorúslány, akinek alányúltak a lagziban, most itt örülni kell, vagy megsértődni? Hogy lesz ez?
Komolyabbra fordítva és lezárva a témát egyetlen igazi aggályom van, de az viszont töretlen, amióta a szappanopera tart. Adott 4 új csapat, plusz Toro, plusz Force. 12 pilóta. Ha a Force folytatja a tavalyi sikert, a Toro pedig a "régiek" végén áll helyt tisztességgel, akkor is marad 8 pilóta, akik közül szerintem legalább 4-6 olyan autóban fog ülni, amit adott futamon akár 4-szer is köröz az eleje. Ki az eleje? Lehet, hogy 8, de minimum 4 kocsi, igaz? Szorozzunk csak! 4 kocsi köröz 4 kocsit futamonként 4-szer: 64 körözéses pillanat. Ha mindegyik átlagosan 1 mp-et vesz igénybe, az több, mint 1 perc időveszteség. A Forma 1-ben, ahol egy 3 tizeddel elnyúló kerékcsere végzetes tud lenni. 1 perc. Minden élversenyző 16-ot kell, hogy körözzön. 16 másodperc a fenti logika alapján.
Ha ezzel az új csapatos balfaszkodással nem csinálnak valamit, és bejön a jóslatom, akkor futamokat, világbajnoki címeket dönt(het) el néhány szerencsétlen bohóc, akinek semmi keresnivalója nincs a világ legelitebb géposztályában. Ha megtörténik, nehezen helyrehozható károkat szenved a sport, ugyanis arra hivatkozással nem lehet majd Concorde-szerződést bontani, hogy lassúak vagytok, b&@{}meg.
Szívből kívánom, hogy legyen kulturált, sportbarát és szurkolóbarát megoldása ennek a tébolynak.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2010.02.05. 13:14:31
Nagy általánosságban egyetértek a leírtakkal, leszámítva ezt a lekörözéses eszmefuttatást. Egy Toro Rossótól szerintem a Lotus egyáltalán nem, a Virgin egy kicsivel, a többiek valamivel nagyobb, 5-6 tizeddel maradhatnak le. Erősen túlzott ez a 4 kör hátrány.
Toro Rossót és Force Indiát a Lotus pl. év végére tutira meg fogja verni, ha nem előbb, megérzéseim szerint.
tfefe 2010.02.12. 19:29:51
Itt látszik mi okozhatja a legtöbb gondot az új csapatok esetében. Tapasztalatlanok, az autóik nem lesznek megfelelően kitesztelve. Szerintem amit írsz hátránynak körönként nekik, igen optimista becslés, ennél több lesz a lemaradásuk szerintem. A régi csapatok tudása körönként ennél sokkal többet jelent, az autók beállítása, megtervezése nem olyasmi amit pár hónap alatt pótolni lehetne. Ehhez évek kellenek szerintem.
Mindemellett kiscsapatokra szükség van, az új pilóta és mérnökgenerációknak valahol meg kell majd mutatnia magát, és erre csak a kiscsapatok képesek. Egy élcsapat sem alkalmaz olyat aki még nem bizonyított, leginkább a mérnökökre, csapattagokra gondolok természetesen.
Hugo Stiglitz 2010.03.02. 23:02:17
Amúgy nagyon jó a blog, csak így tovább! :)