HTML

Keményebb keverék

Minden, amit a Forma 1-ről gondolok. Struktúra, logika és rendszer nélkül.

Friss topikok

  • : Na, blogmotor megviccelt, szóval azt akartam mondani, hogy más csapatoknál ez a teljesítmény, amit... (2010.04.18. 20:34) Ferrari bungee jump - a kötelet odakötötte valaki, gyerekek?
  • frontember76: @v.r.a.i.k.k.i: én remek pilótának tartom, és nagyot nőtt a szememben az elmúlt években, de össz... (2010.03.30. 22:48) ausztrál rákkendroll
  • raikkicsávó: Gratulálok az írásodhoz ! Jók a meglátásaid! Az FIA olyan ismerősen működik: fejetlenség,kiskapuk... (2010.03.22. 09:22) FIA - már megint mi ez az egész?
  • tfefe: Szia Fronti! A lényeggel egyet értek. Én is azok közé tartozom, akik szerint várni kell még mit h... (2010.03.17. 17:41) Recept dögunalom ellen
  • Hugo Stiglitz: USF1 hivatalosan is bedobta a törülközőt... (lásd autosporton), gondoltam megemlítem Amúgy nagyon... (2010.03.02. 23:02) Új csapatok - ez valami vicc?

2010.03.17. 15:47 frontember76

Recept dögunalom ellen

Azért az kicsit meredek, hogy Webber beszólt a csapatrádión, hogy kissé unatkozik, miközben a Button-Schumacher világbajnoki tagokból álló vonatban kocsikázott Bahreinben. Szintén szemet gyönyörködtető, hogy Hornertől Whitmarshig, sőt Mr. E-ig bezárólag majdnem mindenki megszólalt az ügyben. Látványos, hogy mindenki hazabeszélt, majd Berniu kijelentette, hogy ez van idén, srácok, ezt kell megenni.

Mi most reménykedjünk, hogy lesz ez jobb is, vagy fogadjuk el, hogy vasárnap délután inkább a parkban egy sakkparti az öregekkel, mint a Forma 1. Én is törtem a fejem egy sort a dolgon, gondoltam, megosztom, mire jutottam.

Az tényként kezelhető, hogy ez a diffúzor és aero téma általánosságban gyilkolja az előzést, és ez idén sem lesz másképp. Szintén biztos, hogy nem lesz könnyű egymás mögött autózni, nem lesz könnyű akár 1 másodperccel gyorsabb kocsival sem elhúzni a másik mellett, és az is valószínűnek látszik, hogy a 4 élcsapat között viszonylag ritkán lesz 2-3 másodperc körönként.

Másik oldalról viszont azoknak is igazuk van, akik azt mondják, hogy az első néhány versenyen nyilvánvalóan biztonsági autózást látunk az élmezőnytől - természetesen kihajtják a technikából, amit lehet, de a fejlesztési csapat merész ötletek-durva megoldások című dossziéját lehet, hogy csak Barcelonára látjuk viszont a kocsikon. Ha viszont nekilátnak kisajtolni a fejlesztésekből a minimális centiket, végső tartalékokat, akkor mégiscsak lesz hiba, lesz elrontott megoldás, lesz nagyobb különbség az élen, azaz ennél több izgalom lesz, és változatosabb sorrendek. Már csak azért is, mert a Ferrari és a McLaren legendásan képes év közben fejleszteni és nagyokat ugrani szakaszról szakaszra az év során, a Red Bull viszont baromi gyorsra sikerült, a Mercedest Brawnnal és Hauggal meg nem kell bemutatni - tehát az erőviszonyok egyelőre plasztikusak, és aki biztonsági játékot játszik, pillanat alatt a 7-8. helyen fogja találni magát. Összességében tehát tartogat még izgalmat a fejlesztési verseny, gondoljunk csak arra, hogy a Mercedes GP-nél máris felröppent a hír, mely szerint a kocsi alulkormányzott, Schumacher pedig a túlkormányzottra esküszik, és esetleg a kedvéért átépítenék az egész kocsit, vagy a Ferrarira, ahol Massának túlmelegedett a rendszer az aero miatt, és már itt is komoly módosításokról szól a fáma. Persze a McLaren meg értelemszerűen azon melózik, hogy a sivatagi pályán közel 1 másodpercet kapott a középső szektorban időmérőn, és versenyen sem volt éppen ez a kedvenc részük. Lassú kanyarok és huplik meg máshol is vannak, hogy mást ne mondjak, Monacoban csúnya vége lenne, ha ezt így hagynák. Érdekes lesz, és az egyik reménysugár a monoton szörnyűség ellen, amit Bahreinben láttunk, éppen a hihetetlen és kíméletlen fejlesztési verseny, amiben most nem 1, hanem rögtön 3 igazán masszív ellenfelet kellene otthagyni...

Másik slágertéma, ami megmentheti nekünk a szezont, az a pilóták egymás ellen feszülése, a csapaton belüli kis adok-kapok.

 Alonso és Massa csatája például igazi csemege. Az első kérdés, ami felmerül, az az, hogy míg Massa Hamiltont olyan erővel tette helyre, hogy az utólag szóvá is tette, pedig nem az a rinyálós fajta, addig Alonsot úgy engedte el a rajt után rögtön, hogy azonnal összeesküvés elmélet gyártásba kezdtek a Massa-rajongók Santanderről, csapatsorrendről, szándékosságról, miazmásról. Azt mondom, adjunk még időt, Massa jól tudja, hogy egyfelől neki is lejár a szerződése év végén, tehát jó lenne villantani, másrészt mindenki annyira Alonsot ajnározta csapaton belül és a médiában is, hogyha Felipe idén nem csap oda nagyszerű eredményekkel, akkor bajban lehet. Tegyük gyorsan hozzá, egy körön még mindig nagyon penge a kis brazil, itt Alonsonak biztos lesz még fejfájása. Hibázni viszont valószínűleg egyet sem lehet egész évben Alonso ellen, ő ugyanis olyat nem szokott a pályán. Kétévente egyet átlagosan. Jó meccs lesz, várhatóan egész évben eltart az üldözés.

A McLarennél egyértelműbbnek látszik a dolog, Hamilton tudta és tudja, hogy 1 percig sem engedhet ki, és fantasztikusan is vezetett - a McLaren az edzések alatt még a 4. helyre is kevésnek látszott, nemhogy dobogóra - persze ehhez kellett Vettel is, de technikai sportról lévén szó ez nem mentség. Hamilton nagyon elpáholta a címvédőt, akinek tavaly elég volt a nagyon jó teljesítmény Rubens ellen, idén élete idényét kell produkálnia, ha partiban akar maradni.

A Red Bullnál ugyanez a helyzet, csak ott egyik srác sem világbajnok, de Vettel felől nem lehet kétsége senkinek. Az első futam után sokan Vettel-Alonso-Hamilton csatát várnak a címért, de akármilyen felsorolás is legyen, Vettel szerepel benne. És ez nem jó hír Webbernek, aki szintén szerződés-hosszabbításért is versenyez, nem csak VB címért hajtana. Ráadásul - és ez nem kis nyomás - egész évben minden elrontott kanyar után Kimi Räikkönen nevét fogja harsogni a világsajtó a fülébe, amitől nem lesz sem türelmesebb, sem nyugodtabb Webber. Főleg azért nem, mert a pletykák szerint nem minden alapot nélkülözőek a huhogások, és egyáltalán nem dőlt el Kimi 2011-es éve. Ilyen külső teher, és egy kegyetlenül felkészült, de legalább bosszantóan gyors Vettel ellen poklok pokla lesz az ausztrál éve, és ha van a nagy négyesből párharc, amire most mernék győztest mondani, akkor az kizárólag a Red Bull és Vettel.

És a jó öreg? A legendás visszatérés, meg a kis szőke trónkövetelő? Nos, ők is hoznak még műsort a tévékészülékeinkbe, legyünk csak nyugodtak. Szurkolói szempontból jobban nem is kezdődhetne az év. A fiatal Rosberg megveri edzésen, időmérőn és versenyen is a legendát. Morajlik a sajtó. Morajlik a tömeg. Schumacherben nyilván van még tartalék, és a példátlan rutin, meg a hétszeres meseszerű szorgalma meg fogja hozni a gyümölcsét - Nico izzadhat bőven 2010-ben. Nagy kérdés, hogy a jelenleg Nico számára kedvezőbb kocsit mennyire építik az öregre, és ezzel mennyire vágnak a szőke srác alá, de ezt a találgatást hagyjuk meg a fanatikus Sumi-rajongóknak, a megoldást meg úgyis Brawn tudja, mi meg nem. Mi csak reménykedni tudunk, hogy a hatodik hely nem lesz elég a sokszoros világbajnoknak, és bizonyítani akar, hiszen nem ezért jött vissza. Ezzel még jobb teljesítményre sarkallja Rosberget, mi pedig hátradőlve tűpontos megoldásokat, és pazar versenyeket láthatunk.

 

Nagyon, nagyon csalódott voltam a Bahrein Nagydíj végén a teljes unalom miatt, 3 nappal és sok-sok lefuttatott gondolattal később azt mondom, várjunk még. Sokféle pálya, sokféle specifikáció, sok-sok fejlesztés, kegyetlen időbeosztás, nagyon éles pilótapárosok, és mindehhez a teszttilalom, azaz a kipróbálás tiltása olyan koktélt jelenthet, amiből mi mégis jól jövünk ki. Lássuk be, 2007-ben és 2008-ban is sokszor mondtuk, hogy ez unalmas, sőt nézhetetlen. Összességében pedig mégis torokszorító évek és lélegzetelállító izgalmas jutottak nekünk.

Lehet, hogy első látásra unalomra van ítélve az egész szezon, és mégis nagyon bízom benne, hogy ennyi élcsapattal, és ennyi tehetséges pilótával a mezőnyben lesz mit néznünk, lesz miért szorítanunk, lesz miért kigúvadt szemmel bámulnunk, öklöt ráznunk, némán sikoltanunk, mutogatnunk, térdre rogynunk és elnézően fejcsóváló, vagy velünk ordító párunkkal együtt könnyeznünk a képernyő előtt.

Így legyen!

1 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kemenyebbkeverek.blog.hu/api/trackback/id/tr331847265

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tfefe 2010.03.17. 17:41:45

Szia Fronti!
A lényeggel egyet értek. Én is azok közé tartozom, akik szerint várni kell még mit hoznak ki ebből, még emlékszem arra a szerelőre aki a tankolás bevezetése utáni első futamon a kerék felé indult meg a tankolócsővel, mert eddig arra kellett mennie... most pedig óvatos volt mindenki.
Ha jól megnézzük, a nagy csapatoknál elég nagy a vesztenivaló, nem csoda ha előbb tapasztalnak, és csak ha megismerték a helyzetet, utána lesznek 100%-osok. Ráadásul az erőviszonyokat is csak tippelgették eddig, most azért tisztább a kép.
Igazad van, adjunk nekik időt és esélyt! :)
/Reméljük nem hiába tesszük.../
süti beállítások módosítása