Lendületbe jöttem, hát megírom a tegnapi módszerrel, mit várok a mezőnynek attól a részétől, akit mostani tudásom szerint a közepére várok. Persze ilyen egyáltalán nincs, hogy eleje-közepe-vége, gondoljunk csak a Force Indiára tavaly Spában és Monzában, vagy a Ferrarira és a McLarenre az év elején, nem szólva a Brawnról, aki átugrott mindenkit, vagy a Red Bull, aki erős közepéből egyszercsak hova került... Magyarán van ez a fotelből hátradőlős okoskodás, mint a partvonalon álló fogatlan szotyizós öregek a Barcika meccseken, ami jólesik - tétje nincs, viszont szórakoztató dolog mérlegelni, összefüggéseket kutatni, picit megpróbálni mögémenni a dolgoknak. Lássunk hozzá:
Williams. A legnagyobb koponyák, de valahogy évek óta nem jön össze a dolog. Az évtized elején még voltak penge kocsik, és néhány lenyűgöző futam Ralffal és Montoyával, azóta semmi. Pedig Rubens és Hülkenberg kifejezetten ütős páros. Persze a Red Bull - Mercedes - Ferrari - McLaren négyesfogat várhatóan eszement erős lesz, de ha egyik botlik a kocsival, akkor a Willy lehet az, aki odatolja magát a helyére. Ha pedig véletlenül (és ez nem kritika, csak szóhasználat) nagyon patent kocsit raknak össze Sam Michaelék, akkor biztos lehet benne mindenki, hogy Hülkenberg és Barrichello kegyetlen lesz. Hülkenberg ugyanis egy csillogó tehetség, aki aranyat csinál mindenből, amihez hozzáér. Itt is mindent ki fog hozni magából, és nem fog tisztelni a pályán senkit sem. És Rubens? Nos Rubenst képzeljük el egy féktávon, egy rajtsorban, egy kigyorsításon a következők bármelyikével: Button, Schumacher, Vettel, Alonso, Hamilton - ha a kocsi bírja, Rubens nem fog meghátrálni többet. Persze a csapat ugyanekkkora lendülettel simán lehet az újonc csapatok riválisa is, láttunk már hasonló hullámvölgyeket az öreg Willytől. De ne kívánjuk nekik. Ez a csapat a kitartás, a sport szeretete, a hit, a szenvedély tiszteletreméltó példája, valamennyi hibájával együtt. Megérdemlik a sikert.
Renault. Jóságos ég, botrány, zűr, valószínűleg hihetetlen háttérharcok, nyilvános és diszkrét lefejezések, áthelyezések, átszervezés. Új a főnök, új a kocsi, új a pilóta - jósolhatatlan felállás ismét. Ha véleményezni kellene, azt mondanám, hogy kizárólag Kubica szimpatikus hozzáállása, tiszta tehetsége, és a 2005-2006-os időszak névtelen háttéremberei, hűséges Renault-szakemberei miatt kívánom nekik, hogy összezsedjék magukat. Az utóbbi idők mocska, a kapkodva és/vagy hirtelen, koncepció nélkül szerződtetett pilóták (Alonso és Piquet is ilyen volt, Grosjeanról nem is beszélve), a hihetetlenül rossz kocsi, a hibák, és elvtelen megoldások miatt azonban azt kell mondanom, nem fogom sajnálni őket, ha összezuhannak, és előlről kell kezdeni mindent. Ha pedig kiderül, hogy Kubica esetleg tényleg csak átmenetileg jött egy évre a BMW és a Ferrari között eltölteni az időt, akkor a Renault végképp a lejtő aljára került, és meg is érdemli mostoha sorsát.
Force India. Az egyik legjobban várt csapat, nagyon kiváncsi vagyok rájuk. Nagyon érdekel, hogy meg tudják-e ismételni azt a lendületes, csendes, melldöngetés nélküli pazar sikert, amit tavaly láttunk tőlük. Ne feledjük, ők kifejezetten az a csapat, akiket 3. F1 évükben joggal vár mindenki a középmezőnybe, ami fantasztikus siker eleve tőlük. Következetes építkezés eredménye, és bár nem hittem bennük 2 éve kicsit sem, most abszolút megérdemlik, hogy rendszeres pontszerzők legyenek.
Liuzzi tavaly monzai teljesítménye alapján mutathat komoly villantásokat, Sutilt pedig láttuk szintén, mire képes - nem leszek meglepve, ha idén is lesz dobogójuk...
Toro Rosso. Megint egy nagy kérdőjel, az elmúlt 2 évben egyszer fent, egyszer lent. Vettel és Berger óta kissé megtépázottan, kissé összeszedetlenül látjuk őket. Bourdais máig nagy kérdőjel sokak fejében, ez az Alguersuari gyerek sokat nem mutatott, Buemi jobb, de sok emlékezetes mozzanatát azért nem tudnám felsorolni. Nem tudom, ki jön mellé, de úgy gondolom, hogy vagy nagyon összerántják magukat, vagy az újonc csapatok közül 1-2 biztosan elkapja őket. Ami azért lássuk be, nem volna épp egy dicsőség.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
raikkicsávó 2010.01.15. 18:07:39
Írhatnál a csapatokon belüli tudásbeli és politikai erőviszonyokról, ezek ok-okozati összefüggéseiről is! Biztos érdekelne másokat is.
frontember76 · http://kemenyebbkeverek.blog.hu/ 2010.01.17. 02:00:24
napokban jön a többi... :))
andistvan 2010.01.19. 13:27:42
Én még a Saubert is a középmezőnybe várom, mert az idei autót jórészt még a BMW fejlesztette. Nagy kérdés, hogy kit választanak Kobayashi mellé mert szerintem Fisichellaval vagy De La Rosaval nem sokra fognak menni.
Egy Koba-Heidfeld párossal erős középcsapat lehetnének, bár úgy néz ki Heidfeld szerződtetésére nem sok esély van sajnos.
andistvan 2010.01.19. 14:03:34