HTML

Keményebb keverék

Minden, amit a Forma 1-ről gondolok. Struktúra, logika és rendszer nélkül.

Friss topikok

  • : Na, blogmotor megviccelt, szóval azt akartam mondani, hogy más csapatoknál ez a teljesítmény, amit... (2010.04.18. 20:34) Ferrari bungee jump - a kötelet odakötötte valaki, gyerekek?
  • frontember76: @v.r.a.i.k.k.i: én remek pilótának tartom, és nagyot nőtt a szememben az elmúlt években, de össz... (2010.03.30. 22:48) ausztrál rákkendroll
  • raikkicsávó: Gratulálok az írásodhoz ! Jók a meglátásaid! Az FIA olyan ismerősen működik: fejetlenség,kiskapuk... (2010.03.22. 09:22) FIA - már megint mi ez az egész?
  • tfefe: Szia Fronti! A lényeggel egyet értek. Én is azok közé tartozom, akik szerint várni kell még mit h... (2010.03.17. 17:41) Recept dögunalom ellen
  • Hugo Stiglitz: USF1 hivatalosan is bedobta a törülközőt... (lásd autosporton), gondoltam megemlítem Amúgy nagyon... (2010.03.02. 23:02) Új csapatok - ez valami vicc?

2010.01.21. 00:37 frontember76

Csapaton belül - Mercedes GP

Egyik oldalról rózsaszínű álom, a Barbie világ tökéletessége, csodálatos, nagyszerű, überelhetetlen. A csapat mindkét világbajnokságot megnyerte. Majd megnyerte a leggazdagabb autógyárat. Majd megnyerte a legsikeresebb autóversenyzőt a történelemben. Mi az, ami még kellhet, úgy értem, ha felsorolhatnál öt dolgot, bármilyen ötöt, amire szükséged van egy sikeres F1 csapathoz, mit mondanál? pontosan ezeket. Meg Brawnt...egyszóval szebb nem lehetne. Brawn annyira megnyerte 2009-et, hogy félévtől már az idei autót fejlesztette, Button tartalékos B csapattal is simán nyerte a VB-t. Húha. Azt mondanám utólag (amikor már nagyon könnyű okosnak lenni), hogy a McLaren és a Ferrari a töketlenségével, az üzletpolitikájával, és tulajdonosainak döntése nyomán saját erőből létrehozta a mezőny legfélelmetesebb csapatát. Megveregethetik egymás vállát. Másfelől azért mélyebben megtekintve van itt kockázat is gazdagon.

Legelsőképpen azért, mert immár vége a halottaiból feltámadt kiscsapat képe tovatűnt. A csodacsinálásos tét nélküli időszaknak vége. Most egy címvédő világbajnok alakulatra rárakták a csillagot, beültették Sumit. Innentől a dobogó alja is kudarc. A nyomás iszonyú. A Mercedes 19-re húzott lapot, hiszen ha marad a McLArennél, akkor a szégyenszemre elkullogó BMW-vel szemben sima menet a 2010 (ráadásul micsoda párossal ott is!!!), a német piacon a Merci fanfárokkal vonulhatott volna. Ehelyett most önálló lábra állt. Mindent vagy semmit. Vagy szétnyomja a BMW-t azzal, hogy lám, nekünk önállóan is megy, bajor kolbász, vagy hatalmas, zúgó pofon jön a másik 3 csapat valamelyikétől. És ha pofon jön, akkor a "full német" csapat, a Sumi-visszatérés álma, az egész csodagyár képe nevetségessé válik. No félteni őket nem kell, de azért számoljuk ki, ha 100 milliárd euró forgalomnál (2008-ban 95,7 milliárd euro) csak 5% esést kell elkönyvelni, az 5 milliárd euro. 1500 milliárd forint. A magyar TB éves bevétele kevesebb ennél....

Egyszóval van mit veszteni. Brawn és Haug persze bírni fogja a nyomást. Sumi és Rosberg is. De van még ott 500 ember. Rengeteg új embert hoztak/hoznak. Rengeteg szervezeti, működésbeli dolog megváltozik. Brawn egyeduralmának vége. Vajon meg tud egyezni Hauggal annyira, amennyire meg kell tudnia? Vajon az, hogy önmagában meg kell beszélnie a döntéseit, lelassítja annyira az összes folyamatot, ami már eleve visszaesést jelent? Megannyi megválaszolatlan kérdés. Mert azért gondoljuk meg, egy Brawn GP azért (is) működhetett ennyire hatékonyan, mert egy parttalan, gyökértelen privát csapat volt. Senkinek sem kellett beszámolni, elszámolni a pénzzel, jóváhagyatni, elfogadtatni. Nem volt háttérország utcai eladási adatokkal, nem volt Mercedes szakszervezet (ne nevessünk, ott ez egy mértékadó szervezet valós hatáskörrel, akinek számít a szava!), nem volt tulajdonosi nyomás, elvárás, beleszólás, nem küldtek oda valami dilettáns idiótát a gyárból, stb. Ezek apróságoknak tűnhetnek, valójában egy olyan sportágban, ahol 5 tizedmásodperc van élet és halál, pezsgőlocsolás, és pályaszéli sisakrugdosás között, igenis számítanak.

A pilóták terén egyértelműbb a helyzet. Adott egy élete lehetőségéért legalább egy évig hálás és cserébe néma Rosberg, aki okosan döntött. Egyrészt a bukdácsoló jó öreg Willytől leigazolt a világbajnokhoz. Másrészt ha kikap Sumitól, bólogat majd a szakértő közönség. Ha meg megveri, akkor vagy azonnal világbajnok lesz, vagy soha többet nem kell topcsapatoknál kopogtatni, azok fognak nála. Suminak sincs vesztenivalója, mert ha megveri valami fiatal, majd azt mondják, megkopott az öreg, de még nagy tanár, ha meg akár csak futamot nyer (fog), akkor meg ő lesz az elnyűhetetlen atyaúristen. Persze már most érezhető az A-B pilóta felállás, ami érthető is Ross részéről. Egyrészt ez a tuti bejött már egyszer (ötször) a Ferrarinál, másrészt ki érvelne ellene, harmadrészt ő az, aki igazán tudja, mire képes még Sumi. Márpedig képes lesz ijesztő időkre, durva manőverekre, mindenre, amire a címvédéshez szükség lesz. Illetve 2 dolgot nem tudunk, nem tudhatunk biztosan. Hogy ez a meggyógyult nyak akkor is gyógyult-e, ha 3 nap alatt 300 kört tolnak vele padlón, hogy a 14. futamhétvégén is bírja-e még a napi 2 edzést, futamot, teljes terhelést, illetve hogy Sumi ezt valóban annyira élvezni fogja-e végig, mint amennyire most mondja, hogy fogja. Ugyanis aki egyszer visszavonult, annak végigfut a fejében egy elcseszett hétvége után, hogy van másik élet is, aki még soha nem csinált mást, annak nem. Aki 41 éves, annak egy 5 futamból álló szar sorozat után/közben átvillan az agyán, hogy mit csinálok én itt? És bár Sumi a fenti dilemmáknál jóval profibb, hidegebb, eltökéltebb, ezek a villanások nem visszavonultatni fogják. Ezek lehet, hogy csak 2 tizeddel lassítják. És az itt túl sok.

Ugyanis Suminak egyetlen faktor (a teljesen más kocsihoz alkalmazkodik 10 perc alatt, a másik csapathoz, körülményekhez, arcokhoz már megtette) biztosan más lesz, mint eddig bármikor. Nem volt még olyan az én emlékeim szerint, hogy 4 csapat tűnt ennyire szorosan egymáshoz közelinek, benne tulajdonképpen 8 olyan pilótával, akik közül bárkinek kijöhez a lépés. Ha Rosberget utasítás miatt levesszük a térképről, és mondjuk Webberre azt mondom, képtelen tartósan magasabb teljesítményt nyújtani Suminál (így is gondolom), akkor is ott van egy Alonso-Massa-Hamilton-Button-Vettel támadó sor, akik közül legalább 2 nagyon jó autóban fog ülni, de lehet, hogy mindegyik. És azt gondolom mindegyik képes lehet arra, hogy a legkisebb megingást kegyetlenül megtorolja.

Schumacher dicsőségesen tér vissza, nagyon nagyot bukni nem is tud vele, viszont arra megint jó (ha kikap), hogy hőst csináljon abból, aki megveri. Ha meg nyer, az szenzáció lesz. Ross Brawn és Norbert Haug számára viszont kíméletlen vizsgaidőszak következik annak ellenére, hogy alkalmasabb párost nehezen lehetett volna találni a feladatra. De mint tudjuk, a kötelező győzelmek a legnehezebbek, és onnan fáj a legjobban a vereség.

Szép meccs lesz, én a magam szurkolói fejével szoros csatát szeretnék, becsületes küzdelmekkel, férfias, kemény meccsekkel. Megérdemeljük.

2 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kemenyebbkeverek.blog.hu/api/trackback/id/tr491689189

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

==T== 2010.01.21. 07:39:15

Számos ponton cáfolnám a fentieket. Több olyan idény volt még a 2001-2006 közti időszakban, amikor az idény előtt több csapat is esélyesnek tűnt. Az szezonkezdet előtt ugyanis aranyszabály, hogy szinte mindenki vb jelölt.

Pl. 2004 előtt is sokan azt gondolták, hogy a Ferka, a Williams és a Meki is vb esélyes lesz. A magam részértől Mercedes-Red Bull csatát várok az elmúlt másfél évtized Brawn/Schumi-Newey csatái emlékére...

raikkicsávó 2010.01.21. 17:01:33

Van 1 nagy dilemmám !

Rosberg leszerződött volna-e a Mercivel ha tudja, ki és milyen feltételekkel lesz a csapattársa ?

( a cikkekhez gratula !)
süti beállítások módosítása