Néhány napja a közepes érdektelenség hullámait kavarva bejelentették Robert Kubica átigazolását a Renault-hoz. Rögtön másnap feldobta a sajtó a hírt arról, hogy 1 évre ment, és valójában a Ferrarihoz tart, a Renault csak trambulin a vörösökhöz.
Nem állom meg, hogy el ne rágcsáljam kicsit ezt a két hírt. Kezdjük talán azzal, hogy senki meg sem említi - mára már annyira természetesnek gondoljuk - hogy ez a gyerek idén a pilótapiac egyik domináns szereplője lett a világbajnokok mögött, Rosberg mellett. Azért ez mindenképpen nagy dolog a lengyeltől, hiszen néhány év alatt biztossá vált, hogy ez nem csak egy kelet-európai fellángolás, hanem igenis ott van a srácban a lehetőség, és a nagy csapatok legyeskednek körülötte.
A Renault szerződés egyfelől logikus, hiszen a BMW-től menni kellett mindenképpen, ugyanakkor rizikós nagyon a másik oldalról. A pókerjátékos viszont szeret rizikózni. Ha csak egy újabb tapasztalatszerzés egy nagy csapatnál, világbajnok csapatnál a cél (ami Kubica számára immár a minimális cél), akkor sem rossz. Ha a Renault mondjuk kiszáll 2 év múlva, Kubica megint az akkori sikercsapatok listájára kerül, és mivel még mindig nagyon fiatal, semmi vesztenivalója nincs. Ha viszont a Renault egy jó csapatvezetőt tesz fölé, és a gyár sikerre akarja vinni a csapatát ismét, akkor ők is jól járnak Kubicával, aki viszont húzóemberként is, fejlesztőként is megmutathatja magát - nagyszerű fejlődési lehetőség. És ha sikerül? Akkor lehet, hogy Alonso nyomdokain ő is a csúcsra jut egy általa (is) újraépített csapattal, és fejet hajt előtte a F1 világa.
A Ferrari-pletyka meg csak hab a tortán. Készpénznek nem vehető pletyka, de akit szóba hoznak a Ferrarival, az mindenképpen bizonyítvány, az feltétlenül sokatmondó dolog, már önmagában a híresztelés is. Ráadásul Kubica tud parádésan vezetni, tud futamot nyerni, ott van benne a tűz, és a tavalyi BMW ellenes kirohanásból következtetve ott van benne az ellenállhatatlan vágy is, hogy mindenen keresztül a VB címért küzdjön. Ilyen gyerek aranyat ér bárkinek. Raádásul a pályán szeret csatázni, nem politizál, szintén szimpatikus tulajdonság. Ha meg valóság, hogy 1 év múlva továbblép, és Alonso csapattársa lesz a vörösöknél, akkor tartósan egy nagyon erős csapattá lehet a spanyollal, akivel ráadásul jóban is vannak, tehát a fair küzdelem is létrejönne. Persze a Ferraritól elég aljas dolog lenne Massát kirakni jövőre, de a Ferrari nem szamaritánus egylet, ezt idén Raikkönen is megtapasztalhatta.
Nagyon érdekes látni Kubica fejlődését, és karrierjét, nagyon szimpatikusan építi a karrierjét, és egy kicsit mi is magunkénak érezhetjük a sikerét, bennünk van az érzés, hogy innen is meg lehet csinálni, igenis sikerülhet a keleti blokkból a F1 meghatározó alakjává válni.
Kívánom Kubicának, hogy sikerüljön. Remélem all in-re játszik, remélem egy pillanatra sem veszíti el a hitét, hogy világbajnok lehet. Sokat kell még tanulnia, sokat kell még fejlődnie, de a képessége megvan hozzá, és egyre inkább úgy tűnik, előbb-utóbb a lehetősége is meglesz hozzá, hogy valóra váltsa az álmát.
Ajánlott bejegyzések:
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
pitz75 2009.11.03. 14:08:47
Legyen igazad, abban amit róla írsz, de Kubica fanként is kicsit szkeptikus vagyok. Sajnos egyre inkább úgy áll, hogy a Renault max egy erős középcsapat lesz jövőre, semmiképpen nem több... Ha igazak a pletykák a Ferrarihoz távozókról, akkor pláne. Kérdéses a szponzoráció is, nem hiszek a Nokia féle megváltó pénzeszsákok hirtelen megjelésében. Max a Megafon, de annak is meg lenne az ára és láttuk már, hogy mit tud tenni egy csapattal a nem létező orosz tőke...
Szóval, én talán a Toyota bizonytalanságával együtt is jobbnak láttam volna, ha oda megy. Elég figyelemre méltó szezonvéget produkáltak, Glockkal ketten szerintem erős páros lettek volna ott (más kérdés, hogy ez a Renault-nál is összejöhet jövőre, bízom benne).
És ott van még az a kérdés, ami az idén is keményem megjelent Kubicával kapcsolatban, mégpedig az, hogy tartós mélyrepülésben is tudja-e tartani a megfelelő motivációs szintet. Minden tiszteletem és megértésem mellett sem tudom ezt 100%-ig a neve mellé írni az idén. Félek tőle, hogy jövőre sem nagyon lesz másként. Ha átmenetnek tekinti a jövő évet, akkor mindjuk, hogy ok, de ha nem, akkor hosszútávon ez nem lesz jó.
Ha pedig a Ferrari tényleg összejönne neki 2011-ben, az lenne a tutti megoldás, jó kis harapós csapat lenne, ez nem vitás. Nagyon szurkoltam neki az idén is Fisichella ellenében, ha egyáltalán komolyan szóba került a beugrás. Nem jött össze, lehet hogy nem is hozott volna neki sok jót így utólag...
A lényeg, nagyon kiváncsian várom, mit mutat jövőre a Renault-val.
A blog jó, szívesen olvasom az ilyesmi postokat a száraz tényközleés helyett! Ne hagyd hogy kifulladjon! :)
Hajrá Robertó!
Pitz
pitz75 2009.11.04. 10:08:13
Tudhatott akkor valamit...
Akkor innentől télleg Renault-ra fel! :)
Kirani 2009.11.23. 11:05:19
Kubicát F1-es pályafutása elejétől örömmel figyeltem, eleinte "csak" a lengyel-magyar barátság okán, amit már Pitz is említett, aztán ahogy teltek a futamok, egyre szimpatikusabbá vált, harcolt (Massával hatalmasakat, és rendre ő győzött), előzött, egyre ügyesebbnek találtam, aztán szép lassan az is kiderült, hogy Robert igazán kedvelhető, egyszerű, közvetlen srác. Képesnek tartom arra, amit írtál, hogy véghezviszi a Renaultnál azt, amit Alonso is megcsinált, ha a csapat ebben partner lesz. Én legszívesebben őt láttam volna a Ferrariban az év második felében, Massa sajnálatos balesete után. És ha már Massánál tartok, muszáj leírnom, mert ez a dolog nagyon böki a csőrömet. Massa egy szorgalmas srác, és nagyon harcos. Azt is elismerem, hogy sokat fejlődött a ferraris évek alatt. De sosem tudtam azt mondani róla, hogy istenadta tehetség. Nála egyszer sem éreztem, hogy belülről jönne az a tudás (nem akarok megint tehetséget írni), ami a mezőnyben többekben benne van. A vérükben. Az egyéniségükben. A szemükben. Massa számomra szorgalomgép, aki megtanulja, hogyan kell azt a kanyart bevenni, de sosem fogja érezni. Tegyük félre a családi-menedzseri vonatkozásokat, de én megkérdőjelezem azt, hogy Massának a Ferrariban kellett volna tanulnia, megérnie. Mondom ezt nem Ferrari-rajongóként. Nem volt Ferrari-szintű pilóta, amikor oda került Schumacher mellé, és ebben a mezőnyben még ma sem az (szerintem). Ha kettejüket hasonlítom össze, Kubica sokkal inkább az. Tehetséges, összeszedett, kiegyensúlyozott, harcos. Profi. Mégis, rengeteg "ha..." kezdetű mondatnak kell teljesülnie ahhoz, hogy ő egyszer egy Ferrariban ülhessen.
Kimi jövőjéről még mindig nincs semmi biztos (most éppen Michael Schumacher neve lett felkapva a Mercihez). Ha elhagyja a forma-1-et, messze nem biztos, hogy nézem majd a futamokat (egyelőre el sem tudom képzelni). De ha esetleg mégis belenézek néha, akkor Robertért fogok szorítani. De az biztos, hogy úgy soha többé senkinek nem fog menni a drukkolás, mint Kiminek... :-(
Na, jól elkanyarodtam az eredeti témától :-)