HTML

Keményebb keverék

Minden, amit a Forma 1-ről gondolok. Struktúra, logika és rendszer nélkül.

Friss topikok

  • : Na, blogmotor megviccelt, szóval azt akartam mondani, hogy más csapatoknál ez a teljesítmény, amit... (2010.04.18. 20:34) Ferrari bungee jump - a kötelet odakötötte valaki, gyerekek?
  • frontember76: @v.r.a.i.k.k.i: én remek pilótának tartom, és nagyot nőtt a szememben az elmúlt években, de össz... (2010.03.30. 22:48) ausztrál rákkendroll
  • raikkicsávó: Gratulálok az írásodhoz ! Jók a meglátásaid! Az FIA olyan ismerősen működik: fejetlenség,kiskapuk... (2010.03.22. 09:22) FIA - már megint mi ez az egész?
  • tfefe: Szia Fronti! A lényeggel egyet értek. Én is azok közé tartozom, akik szerint várni kell még mit h... (2010.03.17. 17:41) Recept dögunalom ellen
  • Hugo Stiglitz: USF1 hivatalosan is bedobta a törülközőt... (lásd autosporton), gondoltam megemlítem Amúgy nagyon... (2010.03.02. 23:02) Új csapatok - ez valami vicc?

2010.01.13. 19:26 frontember76

4 csapat, 8 pilóta, 1 előszezoni értékelés

Közeledik a 2010-es szezon új autóinak leleplezése, az élcsapatok mind fixen felálltak pilótákkal, érkeznek az első fotók az új színekben, új ruhákban, a gyárakban és műhelyekben pedig 0/24-es műszakban rohannak az első tesztek felé a csapatok.

Mind a négy várható élcsapat (Ferrari, McLaren, Red Bull, Mercedes GP) csöpögteti az infókat erről-arról, mi meg spekulálunk, számolgatunk, rakosgatjuk a sanszokat. Üdvözöljük Alonsot pirosban, Sumit szürkében, Kimit Red Bull sapkában a jég hátán, Buttont wokingban  - egyenként is elég lenne megemészteni, velünk most egyszerre történik mindez.

Próbáljunk egy kicsit álmodozni arról, ki csap itt össze kivel, melyik koponya melyik zsenit próbálja túlszárnyalni, mennyire prüszköl az indítóketrecben a 8, várhatóan VB címre esélyes pilóta, és most akkor ki is van kivel?

4, egyenként is félelmetes csapat. A Red Bull a csendes gyilkos, tavaly megláttuk. Ma már nem legyint senki, ha rájuk gondol. Newey ugyan mondja, hogy van bőven fejvakarás a hatalmas tank miatt, de aki tavaly 18 különböző első szárnyat (!!!) próbált ki versenyeken, és a semmiből Monacóra olyan dupla diffúzort rámolt a vasra (persze anélkül is ment a futamgyőzelem a 3. körben Vettelnek Kínában...), amivel a következő futamtól folyamatos dobogók, Angliában meg kettős győzelem született, azzal jobb észnél lenni. A pasast ma már nem a komoly tervezők, hanem A tervező címmel illetik a paddockban, nem véletlenül. Pilótafronton meg van egy halálra éheztetett Webber, aki talán utolsó esélyét kapja az élcsapatos szereplésre. Ehhez ugyanennyi agresszivitásra lesz szüksége, de kevesebb olyanra, amiből baleset vagy koccanás származik, és stabilabb teljesítményre Vettel ellen, aki ugyan újonc még, de egy tébolyult alak, ha pályán van. Már Webberre is habzik a szája, de egy ferraris Alonso, egy csupavébé Mclaren felállás és desszertnek a visszatérő példaképe olyan motiváció Vettelnek, hogyha lenne webkameránk a homlokán, valószínű azt látnánk, hogy egy szimulátorban ül napi 19 órát. Vettelnek is sokkal kevesebb vezetői hibára, higgadtabb helyzetértékelésre, nagyobb türelemre lesz szüksége, de ha ezeket hozza, abszolút gyilkos esélyessé válik.

McLaren vs McLaren. Kivonult a Mercedes, persze nem vonult ki, mert motorok még vannak, de a szakembergárda a rivális garázsban ül, Haug a szomszédban ül, ez már nem ugyanaz a házasság, mint korábban. Komolyabb csapat átalakítás szükséges, ám Whitmarsh egyelőre képesnek tűnik erre. A csapat tavaly egyértelműen a legnagyobbat fejlődte (volt is honnan, azannyukat), és úgy tűnt év végére, hogy ráadásul tényleg a jó irányba fejlődik a kocsi. Ha tartják az irányt, valószínű ütni fog a kocsi, persze a vékonyabb kerekek, benzinfogyasztás vonalon nekik is - ahogy mindenkinek - észnél kell lenni, mert nagyot lehet bukni, és a technikai innováció zsenije bizony pont az a koma, akik elszerette tőlük a német csillagot a kocsi orráról.

Pilóták terén a McLaren nem először túl jó pilótapárossal indul neki az évnek - mondjuk 2007-tel ellentétben most legalább előre tudják, hogy csücskös lesz a pilótakérdés, merthogy az lesz, ne legyenek illúzióink. Itt senki sem fog beállni védőnek magától, pedig valaki ki fog kapni a másiktól, amitől ideges lesz. Ha van aljas matek a csapatnál, akkor az azt mondatja, hogy Buttonnal még inkább le lehet nyeletni az első-év-meg-kellett-szoknom-ezért-voltam-lassabb-a-szezon-elején békát, de ez nem fog könnyen menni, ha meg is próbálják. Ha Hamilton simán megveri Buttont, az tiszta játék, Button elég fegyelmezett ahhoz, hogy tudja ezt kezelni. Ha Hamilton kap ki, az drámaibb lesz, mert Lewis viszont egy totalitárius maximalista, azaz meg fog őrülni, ha elverik. És az a csapatra is rossz hatással lehet. Persze még nem verték meg, amióta itt van, ez is oka lehet. Meglátjuk. Tanulságos lesz.

Ferrari. Külön könyvet érdemelne Sumitól Alonsoig Kimi megállóval címen a sztori Massa balesete óta, de nézzük a mostot. Domenicali a leggyengébb a 4 élcsapat vezetői közül, ez számomra nyilvánvaló, az elmúlt évek taktikai, vezetői hibáit összeszámolva. A kocsi halálosan gyenge volt 2009 év elején, kidobták félévkor, jósolhatatlan, mit raknak össze Maranelloban. Várhatóan ismét erősebb év jön, de mennyire erős? A Ferrari Sumi és Kimi elengedésével, a B pilóták súlyos blamázsával, a kidobott tavalyi kocsival (minden erőnket 2010-re fordítjuk) hatalmas terhet rakott a saját vállára: A vörösöknek az első futamtől kezdve a dobogó a minimum elvárás. Már egy 4-5. hely is kudarc. Márpedig ilyen élmezőnyben 8 élharcossal simán elképzelhető még akkor is, ha jó a kocsi, csak mondjuk Bahreinben olyan az idő. Lelkileg irtó nehéz dolguk van, Domenicali lejtmenetben van Todt távozása óta, a tavalyi év gyalázatosan indult, és úgy is ért véget, hiszen egyedül Kimi teljesítménye feledtette a kudarcot, de őt meg kivágták. Most nem lesz pardon, nem lesz fogódzó, nem lesz mankó, vagy van futamgyőzelem hamar, vagy az olasz sajtó és a tifosik megeszik őket.

Alonsotól nem kell tartani, ő aztán maxot fog nyújtani. Hosszútávra jött, magabiztos, profi, higgadtan és fokonként építkezik, amióta itt van, maga köré formálja a csapatot, és ha a kocsi 3. helyre lesz jó, ő 2. lesz vele, ez biztos. Motivált, 2006 ezer éve volt, szörnyű évek, botrányok több csapatnál, egyszóval nagy völgy van mögötte. Most megveti itt a lábát, és uralkodni fog. Ez sajnos Massa drámája, akit elgondolásom szerint a Ferrari már most beáldozott, hiszen csak Alonsoról beszélnek, tőle várják a megváltást, róla szól minden, miközben Massa szó szerint a halálból tért vissza és ül autóba. A bátyja lelépett (érdekes meccsek lesznek különösen a rajtoknál kettejük között!!), Todt FIA ember lett, tehát a háttérlobbija is megszűnt biztosan, Domenicali szerelmes Alonsoba, ahogy Montezemolo is, Massának meg lejár a szerződése 2010 végén. A 8 élpilóta közül az ő helyzete messze a legnehezebb, leghálátlanabb. Pedig mind közül a legtöbbet fejlődte az elmúlt 3 évben.

 

Végül a Mercedes GP, ahol ígéretesebb nem lehetne a helyzet, ahol tökéletesebb nem lehetne a koktél. Fogd az abszolút zseni csávót (Brawn), told alá a motorsport legnagyobb, leggazdagabb gyárát (Merci), majd szerződtesd a világ legsikeresebb autóversenyzőjét (Sch), majd fejleszd tovább azt a kocsit, ami annyira megverte a mezőnyt tavaly, hogy félévtől leállították, és 2010-re fejlesztették a világbajnok sikerkocsit. Ezt innentől csak elveszteni lehet elvben, a gyakorlat mégis azt mutatta, hogy a tetejéről lehet a legnagyobbat esni, amikor már "csak" végigmenni kell a pályán, amikor már csak megnyerni kell a meccset. Persze Ross ebben (is) kiemelkedő taktikus, hogy végigmenni is úgy tud, hogy a hibákat is mintha előre látná, de mégis, ne igyunk előre a medve bőrére, ne adjunk 8. VB címet Suminak, ne éltessük Haug és Zietsche zseniális húzását. Főleg azért ne, mert mindhárom rivális képes előhúzni valami még jobbat, hiszen ott is komoly múltak, komoly tapasztalatok sorakoznak vég nélkül.

És végül Rosberg, illetve az Öreg. Rosberget ne sajnáljuk és ne temessük. Nehéz helyzetben van, de a rohadt életbe, a Haug-Brawn-Schumacher trióval dolgozni ebben a sportban olyan, mint amikor Edward Norton aláírta a szerződését A szajré című filmbe. Kérdezték, miért tette, és mennyit kapott? Azt válaszolta, hogy ingyen is megcsináltam volna, és portást is játszottam volna, csak egy plakáton lehessen Robert de Niroval és Marlon Brandoval...ez egy ilyen felállás Rosbergnek, aki ha ügyes (pedig az!), és türelmes (ha a Willy 4 évet nézem, akkor az), akkor Merci pilóta lesz 10 évig, akkor is, amikor Sumi már az ő "bátyja" lesz a garázsban, farmerben...

Sumi meg örömautózik, bebizonyítja, megadja nagyvonalúan a sanszot elsősorban Vettelnek, Rosbergnek és Hamiltonnak, revansot vesz Alonson, és akárhogy is lesz, jól érzi magát, mert a saját közegében van, végre újra sisakban van, felugrik majd a dobogón vigyorogva, még megdönthetetlenebbé tesz néhány saját rekordot, és legendább legenda lesz, mint valaha. Persze nem minden futam minden kanyarjában lesz minden centiért habzó szájjal őrjöngő, mint Mika ellen, persze Vettel oda fog tenni keményen, persze Massa is direkt rá fogja húzni, Hamilton meg bemutat egy brilliánsan pofátlan előzést biztosan, de az öregnek is lesz néhány mozdulata, amitől magas cét vinnyogva hajítjuk az agyonnyomott párnát a könyvespolc tetejére, hogy ez még miket tud, asztarohattélet!!

 

Azt kívánom, hogy a szurkolók által remélt, imádkozott, könyörgött és elvárt meccsek, előzések, izgalmak, és dráma mindössze fele valósuljon meg 2010-ben, és olyan izgalmas szezonunk lesz, amilyenről mindannyian álmodunk. Azt kívánom, hogy igazságos és következetes bírói döntések, nulla politika, nulla botrány, nulla aljaskodás és mocskoskodás kísérje a szezont, szóljanak a cikket mindent eldöntő utolsó kanyaros kifékezésekről, lélegzet-elállító rajtokról, kerékcserékről, sportemberi teljesítményekről, és mi, akik hajnalban kelünk az ausztrál nagydíjon, akik lefekvés előtt még féktávokat, szektoridőket, benzinmennyiségeket méregetünk és előzési pontokat saccolgatunk a holnapi rajt előtt, mi mindannyian a végtelenségig hálásak leszünk.

Úgy legyen!

 

 

 

5 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kemenyebbkeverek.blog.hu/api/trackback/id/tr841670170

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

pitz75 2010.01.14. 14:17:36

Egen, szerintem így is lesz!
Kiváncsi lennék a többekről (a sercli) mit gondolsz? Kvázi szezonelőzetes by frontember... :)

tfefe 2010.01.15. 15:59:56

Grat hozzá, jó kis írás lett! :)

A Red Bull szerintem is nagyon komolyan veendő lesz, hiszen a legkevesebbet ők kockáztatják. Az autó szabályokhoz való módosításán kívül semmit nem változtatnak 2010-re, így ők lehetnek a legmagabiztosabbak szerintem. A többieknél jóval több az egyenlőre még ismeretlen tényező.

raikkicsávó 2010.01.15. 17:48:58

Szép munka, gratulálok ! Csak így tovább !
süti beállítások módosítása