HTML

Keményebb keverék

Minden, amit a Forma 1-ről gondolok. Struktúra, logika és rendszer nélkül.

Friss topikok

  • : Na, blogmotor megviccelt, szóval azt akartam mondani, hogy más csapatoknál ez a teljesítmény, amit... (2010.04.18. 20:34) Ferrari bungee jump - a kötelet odakötötte valaki, gyerekek?
  • frontember76: @v.r.a.i.k.k.i: én remek pilótának tartom, és nagyot nőtt a szememben az elmúlt években, de össz... (2010.03.30. 22:48) ausztrál rákkendroll
  • raikkicsávó: Gratulálok az írásodhoz ! Jók a meglátásaid! Az FIA olyan ismerősen működik: fejetlenség,kiskapuk... (2010.03.22. 09:22) FIA - már megint mi ez az egész?
  • tfefe: Szia Fronti! A lényeggel egyet értek. Én is azok közé tartozom, akik szerint várni kell még mit h... (2010.03.17. 17:41) Recept dögunalom ellen
  • Hugo Stiglitz: USF1 hivatalosan is bedobta a törülközőt... (lásd autosporton), gondoltam megemlítem Amúgy nagyon... (2010.03.02. 23:02) Új csapatok - ez valami vicc?

2010.03.28. 20:20 frontember76

ausztrál rákkendroll

Úgy gondolom, nem volt sem rossz, sem véletlen döntés az Ausztrál Nagydíjat szezonnyitónak megtenni, és ott is tartani 96 óta. A Forma 1 rajongóinak 5-6 hónap szünet után (főleg nem egy olyan szezon után, ami félévkor eldőlt, és ami egy modoros sivatagi unalomba fulladt) nem arra van szükségük, hogy a szezonzáróhoz hasonló sivatagi bohóckodást nézzen egy olyan pályán, ahol a környéken nagyjából 14 érdeklődő él, és a futam a milliárdosok magamutogatásáról szól, hanem arra van szükségük, amit ma, a melbourne-i Albert Park sokat látott, sokat dícsért aszfaltján láthattak. Így kellene minden évnek kezdődnie. Ez az, amit a rajongók érdemelnek. Meccsek, csaták, fordulatok, taktika, események, küzdelem, győzelem, vereség, váratlan helyzetek.

A Park idén sem okozott csalódást. Nem akarom részletesen leírni, mi történt, megtették helyettem a híroldalak, és a F1 portálok. Engem az érdekel inkább, hogy mit okoz, mit jelent mindez a sportnak, a szezonnak, a csapatoknak, és a pilótáknak.

Red Bull. Vettel valószínűleg üveghangon üvöltött a sóderágyban, és csak azért nem ugyanígy folytatta a boxban, mert sokat köszönhet a csapatnak. Például azt, hogy egyáltalán az élen autózhat. De azért roppant lehangoló lehet kétszer bukni az élről. Sok ilyen dobása nem lesz már a csapatnak, a Ferrari és a McLaren azért nincs annyira lemaradva, hogy ilyen ajándékokat lehessen nekik adni. Sőt, versenytempóban egyáltalán nem látom, hogy olyan baromira nagy előnye lenne a Red Bullnak. Persze, gyorsak, de 300 km alatt kiautózott 3-5 mp nem a világ. Tavaly körönként 1,5 hátrányból lett futamgyőztes év végére Hamilton példának okáért. Webber egy másik téma. Mindkét versenyt műszaki hiba nélkül végigfutni, és így fele annyi ponttal állni, mint Vettel, akit mindkét versenyen kinyírt a technika, szerintem hatalmas szégyen. Arról nem is beszélve, hogy a mai két manővere Hamilton ellen kifejezetten sportszerűtlen volt. A legnagyobb probléma mégis az, hogyha a 4 "nagy" csapat pilótáit rakom sorba, akkor Webber egyértelműen kilóg lefelé kvalitásaiban, sportszerűségével, meg egyáltalán, képességei egészét tekintve. És ha továbbra is ilyen halovány módon adja elő, akkor nem lesz nagy dilemma a szerződés-hosszabbítás sem.

Ferrari. Alonsoról azt mondanám, hogy mindent összevetve a 2 futam alatt egyelőre a mezőny fölé nőtt. Mindig kihozza a maximumot a kocsiból, nem hibázik pályán, kegyetlen, agresszív, sportszerű, és fantasztikusan vezet. A mai napon lelépte az egész mezőnyt, az élmenők közé pedig beragadt a csapattársa mögött, aki mindenkit gálánsan elengedett ma, kivéve a csapattársát, aki sokkal inkább érdemelt volna dobogót, mint Massa. Aki ugyan döbbenetesen elkapta a rajtot, ám utána arcpirítóan vezetett. 2008 Szingapúr jutott eszembe, ahol feladta a meccset a tankolási malőr után. Most is szinte minden körben hibázott, összevissza vette a célegyenesre ráfordítót, a többi élpilóta meg rendre hülyét csinált belőle, ami ezen a szinten megengedhetetlen. Ahogy szerintem az is, hogy Massa a favorit pályáin remekel, a köztes pályákon hol ilyen, hol olyan, a mumus pályáin meg rendre gyalázatosan megy. Ha Alonso visszanézi a mai futamot, meglátja, hogy Massa mindenkit elengedett szinte azonnal, őt viszont olyan agresszívan tette ki oldalra, hogy az leesett az ívről és még Webber is elkapta. Nem fogja segíteni a csapaton belüli együttműködést Massa mai teljesítménye, és csapattársával szembeni viselkedése.

McLaren. Ha kényszerhelyzetben is, Jenson olyasmit vállalt be, ami élpilótától ritka, és úgy hajtotta végre, ahogy világbajnokoktól szoktuk látni. Gyönyörűt ment, és ismét mutatott egy nemzetközi jelet mindenkinek, aki még világbajnokként sem képes őt komolyan venni. Egyértelműen beemelte magát abba a hármasba negyediknek, aki az idei szezont meg fogja határozni, és aki a címek legnagyobb esélyese (természetesen Vettel, Alonso, és Hamilton a másik három). Ahogy Kubica mellett elment, azt külön kiemelném minden gumi-benzin-eső helyzettől függetlenül, hiszen Kubica szinte megelőzhetetlen, ahogy később láthattuk. Lewis Hamiltonról is ejtsünk szót, hiszen furcsamód nem a győztes, hanem a társa nyomta a mai show-t (Alonso mellett) leginkább. Hamilton mindenkinek megmutatta, hogy nem véletlenül lett a parádé egyik legkomolyabb sztárja, és főleg nem véletlenül nyert VB címet. Ő szinte csak az élmezőnyből előzte a riválisokat, ellentmondást nem tűrően, öröm volt nézni. Ha Webber nem hátráltatja kétszer is oktalanul és meglehetősen nyomorult módon, ennél sokkal komolyabb eredmény lenne ma a neve mellett. A csapatban viszont nagyon okosnak kell lennie, nem szabad most Jenson ellen menni, és tetemre hívni a csapattársat. Ha képes vele együttműködni, a csapat VB cím egyértelmű toronymagas esélyesei, hiszen az legyenletesebb párost alkotják.

Mercedes. Pontszerzés kipipálva, Sumi szépen feljött a végéről, mégis azt kell mondjam, olyanok voltak, mint a kocsi színe - kicsit szürkék. Rosberg kocsija ennél többre nem volt képes, mégis eltűnt ott az elejében, nagy mozdulatára nem emlékszem, Hamilton viszont elkapta. Sumi meg abszolút vétlen volt a rajtbalesetben, mégis szinte furcsa volt látni, hogy egy Virginben a gyerek visszaelőzte, régen nem is emlékszem ilyen bizonytalankodásra Sumitól, főleg esős körülmények között nem. A kocsi nyilván nem volt alkalmas arra, hogy olyan látványosan átugorjon mindenkit, mint Alonso, de valljuk meg, Sumi tehet róla, hogy az ő átugrását csalódásnak éltük meg. Tőle azt várjuk, hogy kicsit rosszabb autóval is káprázatosat menjen, hogy nagyon rossz körülmények között is döbbeneteset autózzon - nekem ez ma elmaradt, és félek tőle, hogy 41 évesen, ennyi szuperszonikus fiatal állattal a mezőnyben ez rendre el is fog maradni. Tudjuk mind, nincs mit bizonyítania, és szégyenben nem tud maradni semmilyen forgatókönyv alapján sem, de utol fogja érni a nagy törvény, mely szerint a nagy bajnokokat is elverik egyszer. Nyilván javulni fog még, de jelenleg őrületes nagy a különbség a "gyerekek" és közte.

Rajtuk kívül még értelemszerűen ki kell emelni Kubicát, akit csapatostul eltemettek év elején, lévén kiherélték a Renault-t, leléptették Flaviot, elvesztették Alonsot. Kubica meg másodszor csinálja végig ugyanazt - rálegyint a világ, hogy persze, ebből se lesz semmi, ő meg olyat odaver az egész bandának, hogy nem is értjük. És pillanatra se feledkezzünk meg valamiről - ha a bahreini rajtnál a füstben kialakult káoszból nem pechesen jön ki, ott is odabökött volna a négy nagynak keményen. Kezdjük elhinni, hogy ez a Renault betörhet a négyes szentélybe? Kubicával úgy tűnik igen! És milyen jó ezt látni!

És a legfontosabb a végére! Végre előzések, akciók a pályán, indulatok, történés, csaták, meccsek, verseny, küzdelem, érzelmek!!!!

Maradjon így!!!! 1 hét múlva találkozunk!!!

3 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kemenyebbkeverek.blog.hu/api/trackback/id/tr871875702

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

titkosgyilkos 2010.03.29. 00:20:11

Azt kéne bevenni a szabálykönyvbe, hogy ha ragyogó napsütéses idő van, akkor néhány lajtoskocsival fel kell locsolni a pályát a felvezető kör előtt. Ha a Safety Car-nak be kell jönnie a pályára, akkor 5 körön keresztül benn is kell maradnia, közben lajtoskocsiknak locsolnia kell a pályát. Szingapúr ezentúl nappali futamot kell rendezzen, a pálya körüli világítástechnikát elbontani, helyére öntözőberendezést szerelni.
Ha nem lett volna a vizes-felszáradó pálya, akkor egész versenyen azt láttuk volna, amit Hamilton Alonsóra történő felzárkózása után. Azaz az "elfogytak a gumijaim a rossz aero miatt, nem tudok előzni" történetet.
Jó verseny volt, csak szvsz kivételesen jó verseny, a körülmények szerencsés összjátéka miatt. Bízom benne, hogy Malajziában is esni fog.

v.r.a.i.k.k.i 2010.03.29. 20:54:46

Azért Massát ne írd le ennyire,pályafutásának ez volt a legjobb szezonkezdete.Tény hogy most nem ment jól,de azért nem volt ez olyan durva,mint Silverstone 2008,ahol búgócsigaként forgott körbe-körbe a pályán.

frontember76 · http://kemenyebbkeverek.blog.hu/ 2010.03.30. 22:48:03

@v.r.a.i.k.k.i:

én remek pilótának tartom, és nagyot nőtt a szememben az elmúlt években, de összességében szerintem Vettelek, Hamiltonok, Alonsok ellen sosem lesz elég, ha vannak olyan pályáid, ahol mindig szarul mész. Massának meg vannak. Szerintem ez nem fér bele. Ausztráliában kb annyira maradt ki az eseményekből, mint Rosberg, azzal a különbséggel, hogy őt még meg is előzte mindenki, aki közelében járt. Nem tetszett, amit láttam tőle, nem volt egy nagy teljesítmény.
süti beállítások módosítása