HTML

Keményebb keverék

Minden, amit a Forma 1-ről gondolok. Struktúra, logika és rendszer nélkül.

Friss topikok

  • : Na, blogmotor megviccelt, szóval azt akartam mondani, hogy más csapatoknál ez a teljesítmény, amit... (2010.04.18. 20:34) Ferrari bungee jump - a kötelet odakötötte valaki, gyerekek?
  • frontember76: @v.r.a.i.k.k.i: én remek pilótának tartom, és nagyot nőtt a szememben az elmúlt években, de össz... (2010.03.30. 22:48) ausztrál rákkendroll
  • raikkicsávó: Gratulálok az írásodhoz ! Jók a meglátásaid! Az FIA olyan ismerősen működik: fejetlenség,kiskapuk... (2010.03.22. 09:22) FIA - már megint mi ez az egész?
  • tfefe: Szia Fronti! A lényeggel egyet értek. Én is azok közé tartozom, akik szerint várni kell még mit h... (2010.03.17. 17:41) Recept dögunalom ellen
  • Hugo Stiglitz: USF1 hivatalosan is bedobta a törülközőt... (lásd autosporton), gondoltam megemlítem Amúgy nagyon... (2010.03.02. 23:02) Új csapatok - ez valami vicc?

2009.09.21. 09:55 frontember76

Pilóták a húspiacon

ALonso a Ferrariba, Raikkönen a McLarenbe, Kubica a Renault-ba, Rosberg a Brawn-ba, Kovaleinen a Williamsbe - ezek még csak a jelenlegi csapatok, és azoknak is csak 1-1 pilótája. Azt hiszem, idén a Red Bull csapatok kivételével mindenhol mozgásba lendül a pilótapiac, ilyen vagy olyan okokból. Most elsősorban a Ferrari és a McLaren helyzetéről fogok írni, mivel az összes többi igazolás nagyon bizonytalan (ezek is), illetve a piacot ez a két cég, és az ő mozgásaik irányítják - mint azt megszokhattuk.

A Santander-Ferrari házasság és a Renault botrány Briatore lelépésével immár bizonyossá teszi, hogy Alonso nem marad a Renault-nál. Márpedig ezzel elindul a lavina. Alonso elmegy a Ferrarihoz, ám ott vajon mi várja? Ha Massa mégsem bírja a terhelést, akkor létrejön ismét egy Alonso-Fisico páros, ezúttal a Ferrarinál. 2 nagyon éhes pilóta egy új helyen. Az egyik kvázi levezet, a másik őrjöngve várja 4 év után az újabb sikert, és mindent megtesz azért, hogy sikercsapatot építsen maga köré. Amúgy Schumacheresen. A legjobb helyen teszi, a Scuderiánál ennek ugyebár komoly hagyománya van. De mi van, ha Felipe Massa visszatér? Ne felejtsük, neki olyan háttere van, hogy 4 VB cím nélküli év után, sérülten is megőrizte helyét Kimi Raikkönennel szemben. Nem sokaknak sikerült volna a rajtrácsról ez a bravúr. Massa minden dicséretet megérdemel, elképesztően sokat fejlődött, egyre kevesebbet hibázik, stabil, megbízható, és iszonyú gyors. Nagy kérdés, hogy mit kezdenek egymással Alonsoval. A 2007 Nürnburgringi futam utáni szócsata már a múlté. Nem abból lehet itt gond, hogy 2 mediterrán gondolkodású, forrófejű pasas csap össze, hanem abból, hogy mindkettő komoly lobbista, komolyan maga mögé szeret állítani csapattagokat, részlegeket, kulcs-embereket. Massa olyan értelemben előnyben van, hogy neki már megvan a team-je. A sosem politizáló, lobbista-manipulatív dolgokat mélyen leszaró Raikkönen ellen ez működött. Csakhogy Alonso mögé megérkezett a Santander a Ferrariba, ráadásul a széteső Renault-ból viszonylag könnyű lesz nagyon is értékes kulcsembereket levadászni, akik viszont Alonso csapatát fogják erősíteni. Ha vezérposzton is tud igazolni az "Alonso-csapat", az könnyen boríthat forgatókönyveket a Massa-tábor számára.

Ugyanilyen érdekes a Raikkönen - Hamilton felállás a McLarennél. Hamilton a saját gyerekük, sikerkovácsuk, aranytojás tojó tyúkjuk. Raikkönen viszont Mansour Ojjeh csapattulajdonos kedvence, Norbert Haug kedveltje, Martin Whitmarsh-sal pedig még a dennis-i nehéz időkben is remek viszonya volt. Ismeri az egész csapat, mindenki tudja, hogy ő aztán nem fog ordítozva zsarolni Hamilton ellenében senkit, viszont meg fogja nehezíteni a brit világbajnok dolgát. Aki lássuk be, jobban is vezetett az Alonso-nyomás alatt, tehát még teljesítménynövelő is lehet számára Raikkönen. Kiminek mindegy, hogy Massa vagy Hamilton ellen kell mennie, neki minden mindegy, egy-két dolgot kivéve: őt tudnia kell kiszolgálni egy csapatnak. Ha nem teszik meg, 2008 közepét kapják. Ha megteszik, akkor folyamatosan dobogón áll, ahogy a magyar nagydíj óta látható. Neki nem kell politika, nem kell más, csak egy olyan csapat, ami 2 élpilótát is ki tud szolgálni egyszerre. A McLaren képes rá, ráadásul a Dennis-féle vasszigor sincs már, ami Kiminek jól jönne, plusz az elmúlt 3 évben nem sok wokingi/illmori motor füstölt el, tehát Kimi legendás pech-szériája sem folytatódna. Érdekes párharc lesz/lenne Lewis ellen, és 2 világbajnokkal indulni mindenképpen nagy fegyvertény lenne a McLaren Mercedesnek.

 

62 komment


A bejegyzés trackback címe:

https://kemenyebbkeverek.blog.hu/api/trackback/id/tr81396284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

vasa007 2009.09.21. 14:53:53

Üdv mindegykinek!

Utálok első lenni...

A Formulán olvastam a blogodról, és mivel egy a kedvencünk gondoltam nagyot nem hibázhatok ha elolvasom. Így is lett, egyetértek.
Amúgy neked (frontember) maga lenne a kánaán ha visszamenne Kimi a McLarenhez?! Már csak abból gondolom, hogy én a kommentjeidből azt szűrtem le, hogy Hamilton a másik pilóta akit csipázol.

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.09.22. 17:04:24

Sorok közt olvasva így képzeled el a pilótakeringőt:
Kimi-> McLaren
Alonso-> Ferrari
Rosberg-> BrawnGP
Kubica-> Renault
Én is így vélem.

donpapa82 2009.09.22. 18:37:22

Na végre átengedi?!:)

donpapa82 2009.09.22. 18:40:42

OK!
Frontember!Remélem jövő héten egy zseniális Kimi győzelem után írsz nekünk rajongóknak!Előre is köszi és persze GO KIMI!!!!!!!

frontember76 · http://kemenyebbkeverek.blog.hu/ 2009.09.22. 21:37:45

Dave985,

hali, pontosan így képzelem, bizony. A Kubica-Renault házassághoz még szükséges egy nyilatkozat a Renault-tól, hogy maradnak. Szerintem Kubica a Renault/Williams vonalon marad. Ami baromira érdekelne, az Barrichello és Heidfeld sorsa.

frontember76 · http://kemenyebbkeverek.blog.hu/ 2009.09.22. 21:38:36

donpapa82 2009.09.22. 18:40:42

hát hogyne írnék!!!!! :DDD

frontember76 · http://kemenyebbkeverek.blog.hu/ 2009.09.22. 23:54:55

@vasa007: szevasz! most láttam csak, hogy ezt még nem engedélyeztem (sorry), ezért mailt küldött a rendszer...:D lassan megtanulom ezt a blogolós dolgot.

Szóval én örülnék, ha Kimi visszatérne a McLarenhez, egyszerűen azért, mert azt látom, hogy a McLarennél megoldották a Dennis-távozás utáni profizmust, a Ferrarinál pedig egyszerűen rossz jelek sűrűsödnek, a versenyhibáktól a Badoer-döntésekig fejetlenséget látok. Hamilton mellett pedig sokkal tisztességesebb bánásmód várható Kimi számára, mint Massa mellett. Ha pedig Mika után Kimi is nyerne egyet a McLarennek, az számomra már csak hab lenne a tortán....

És igen, kedvelem Hamiltont is, kedvelem Alonsot is, minden olyan pilótát kedvelek, aki átütő tehetséggel autózik, akiben érzem azt a plusz faktort. Vettel is ilyen.

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.09.23. 01:21:16

@frontember76: Ha engem kérdezel, akkor Barrichello vissza fog vonulni (önérzete nem engedi, hogy még kimondja, de ő is tudja, hogy innen már csak lejtmenet következne...), Heidfeld pedig marad a Saubernél. Elképzelhetetlennek tartom ugyanis, hogy a Lotus egy február elejére elkészülő kocsival rajthoz tudna állni. Manorról szintén nem hallani semmit. De ha mégis, megoldják a 14 csapatot. Sauber maradni fog, nem a semmiért dolgoznak már 2010-re!;)

donpapa82 2009.09.24. 07:29:57

Azt hiszem a formula.hu oldalra történő hozzászólásaimat befejeztem a ma reggeli véleményemmel,mert ami ott ment az éjszaka az mindenről szólt csak a sportról nem!Remélem minél több normális szurkoló hozzászól inkább ide Frontember gondolataihoz és azt is,hogy a csőcselék nem jön be ide!!!GO KIMI!!!

frontember76 · http://kemenyebbkeverek.blog.hu/ 2009.09.24. 09:19:12

@donpapa82: sajnos a moderálást nem oldják meg rendszeresen. Én könnyen beszélek mondjuk, mert eddig kb 5 ember szólt hozzá, dehát ők egy cég, akik ezzel foglalkoznak, és az ilyen alakokat azonnal eltüntetni, és eltiltani kellene, különben kinyírják a saját oldalukat...

Hombre B 2009.09.24. 09:51:31

Most olvastam, h Kimi jövőre 80 millió dollárt kereshet... Ferrari-tól és a McLaren-től is kap fizetést jövőre...

Ahhoz képest, h nem számít neki a pénz, elég szépen keres (megérdemelten persze), ha jól tudom Schumi visszavonulása óta, ő keresi a legtöbbet...

Ja és jó a blog...

donpapa82 2009.09.24. 10:50:07

Én még mindig tartom magam ahhoz,hogy a Ferrari nagyon-nagy hibát követel ha elküldi Kimit főleg ha a legnagyobb riválishoz a McLarenhez szerződik,bár velem együtt szerintem nagyon sok szurkolója örülne ennek.Amúgy szerintem jelenleg a Mclaren a legprofibb csapat a forma1-ben,a Ferrarinál kicsit eluralkodott az olasz mentalitás.

Hombre B 2009.09.24. 11:29:02

@donpapa82:

Én nem örülnék neki, maradjon csak a helyén... de az igaz, a Ferrari lejmenetbe van 2 éve..:(

donpapa82 2009.09.24. 12:45:19

Ennyi erővel a Meki is lejtmenetben van tavalyhoz képes,de ők a profizmusukkal a leggyengébb autót"év eleje" felhozták a top 3-ba az év közepére,mert az a Ferrari amivel Kimi hozza a dobogókat szerintem gyengébb mint a jelenlegi Mclaren!Nem érzem én azt az átütő erőt a Ferrariba,hogy jövőre ők legyenek a Top csapat.Aztán lehet,hogy tévedek,de talán nem csak én vagyok ezen a véleményen.GO KIMI!!!

Hombre B 2009.09.24. 17:24:16

A lejtmenetet nem az autó idei évi teljesítményre értettem... (Ferrari is felhozta a kocsit + sok értelme nincs már az idei autóra fejleszteni) hanem a csapatvezetésre.. bár sztem Domi sokat fejlődött 2008 óta, és jövőre már nem fog hibázni...

frontember76 · http://kemenyebbkeverek.blog.hu/ 2009.09.24. 19:43:55

@Hombre B:

szerintem elég nagy probléma a Ferrari idei egész éves teljesítményének értékelése kapcsán, hogy a Brawn és a Red Bull eleve jobb volt náluk, a McLaren és a Force India viszont nagyobbat fejlődött év eleje óta, mint a Ferrari. A csapat azért tud dobogón állni, mert a másik 4 közül azért valakinek vagy rosszul jön ki a futam, vagy a pilóta hibázik, vagy a pálya nem fekszik (Meki-Spa). A Ferrari meg egy erős középszinten áll, a mindenkori top3 mögött stabilan, Kimi viszont pazar formában van. És persze a fejlesztések leállítása sem segített..

Hombre B 2009.09.24. 22:24:37

@frontember76:

Ez így igaz… de ha máshonnan nézem, akkor amit idén lehetett, megtett a csapat. Tudták nagyon jól, h nincs értelme több milliót az autóra költeni, ha nincs teszt lehetőség és sok esély már úgy sincs a VB-re. Az autót finom hangolták a KERS-re, illetve magát a szerkezetet tökéletesre fejlesztették. Aztán azt mondták, kész az idei kocsi (versenyképes és nem hátul kullog), jöhet a 2010-es autó. Racionális és gazdaságos döntést hoztak.
A McLaren is ugyanezt tette, de sztem könnyebben – gyorsabban lehet 1-ről 8ra felfejlődni, mint 6-ról. De ők se fejlesztenek már, és ők is ugyanúgy állnak, mint a Ferrari. Nem lesz VB cím. A két csapat már csak a kons. VB 3. helyéért küzdhet.
A FI látványos javulására van egy elméletem:
Vijay Mallya indiai milliárdos, van mindene: repülő társasága, sörgyára, stb. A válság során sokat bukott, és az F1 szereplés is kérdésessé vált (a német rendőrség nem véletlenül akart lefoglalni mindent), de gondolt egyet és a maradék pénze nagy részét az autóba fordította (McLaren-es segítség is volt), és a művelet bejött, az autó versenyképes lett. Spa-ban 2. lettek, újságok címlapjára kerültek és a többi, vagyis sok-sok pénzt állt a házhoz, ami megoldotta a likviditási problémákat. Már csak az a kérdés, h ez a teljesítmény a hétvégén is megmarad (fejlesztések lesznek, én azt olvastam), illetve 2010-re ebből mennyit tudnak átmenteni.
A Brawn és a Red Bull meg belenyúlt a tutiba, már csak az a kérdés, h jövőre is ott lesznek-e az élen. A Brawn szerintem igen.
A végére a Ferrari folyamatos dobogós helyezése:
1. Kimi nélkül tényleg nem lennének ott ahol most vannak, mert 110%-ot kihoz az autóból (Massa-ról nem írok, mert felesleges arról beszélni, mi lett volna ha….)
2. Szerencse. Ami sokáig nem volt meg a csapatnak és Kimi-nek sem.
3. Szerintem az elég szép, ha szerencsével is, de a többi csapat teljesítménye hullámzó, míg a Ferrari-é állandó, konstans. (Fisi-t és Badoer-t nem vettem figyelembe).
Úgy, h számomra nem baj, h idén már nem fejlesztenek, és azt is tudom, h nincs a legjobb 3 között a csapat. De van Kimi és van szerencse, így a kons. VB 3. hely meg lehet, és az is valami (99 óta 3. helynél rosszabb nem volt). A jövőt meg nem tudom. Az autó szerintem versenyképes lesz, de h kivel?, azt még nem tudjuk, majd Abu Dhabi-ban kiderül.
Sorry a hosszú hsz-ért….

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.09.25. 01:10:39

@donpapa82: Talán kívánatos lenne egy ív a formula.hu üzemeltetőjének, amiben minél többen kifejeznénk szavunkat az utóbbi hetekben elburjánzó gaz ellen. Valaki szépen megfogalmaznám, ők pedig intézkednének, talán, remélhetőleg...
Másik lehetőség: javasolni moderátorokat az aktívabb felhasználók közül, akik fórumozás mellett ezt is megoldanák. Valamit tenni kéne...

Futamértékelő:
dave985.blogzona.hu/archives/2009/09/24/Ujra_sotetseg_leple_alatt_az_F1/

donpapa82 2009.09.25. 09:50:12

Dave985 :Jó az értékelőd és a formula.hu-val kapcsolatos terveid is tetszenek!Csináld meg azt az ívet ha akarod,én biztos írok hozzá pár gondolatot,mert undorító ami ott megy,főleg azért mert majdnem mindig Kimi a célpont.Már előre látom,hogy mit fog kapni ha esetleg vissza megy a Mclarenbe,pedig ott a helye ez nem vitás!GO KIMI!

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.09.25. 10:47:56

@donpapa82: Ne is mondd!:(...
Az ilyen venimo-félékre még azt sem lehet mondani, hogy disztingváljuk, majd elmegy. Ez egy agyilag sérült huszoéves, aki kéretlenül is ontja az ostobaságot, sértegeti az embert. Pedig amikor odateszi magát, meglepően normális gondolatai vannak, látszik olvasott és informált az F1-ben. Viselkedése alapján mégis lelki beteg...
Majd összeállítom hamarosan, és küldöm Zsoltynak. Vagy valahogy meg kellene oldani ezt az aláírást. A "belső fórumon" kellene esetleg külön topikot nyitni ennek, vagy nem tudom, majd elválik...

forum.formula.hu/index.php

Itt egész más a légkör, jó kis közösség alakulgat, vagy már ki is alakult. Ide nem férnek be az idióták. Ha gondolod...

anett9 2009.09.25. 13:45:29

Ma egy kicsit elgondolkoztam ezeken a pilótakérdéseken. Nekem elég szar helyzet lenne Kimit a McLarenben látni, mert nekem a Ferrari sosem volt kérdéses. Mielőtt Kimi ideérkezett, szerettem, tiszteltem, szurkoltam neki, de eddig egyedül Michael Schumacher volt annyira domináns számomra, hogy üvölteni tudtam érte. Kimi a Ferrarinál ilyenné vált. Tudom, ha elmegy, szurkolni fogok neki továbbra is, de valahogy meghasadna a szívem. Dilemma. Mi legyen ....

donpapa82 2009.09.25. 21:58:48

barb007
Nekem jobb a helyzetem,mert én mindig is pilóta szurkoló voltam,tehát ha Kimi megy akkor követem akárhova is megy.1991 óta nézek Forma 1-et de eddig csak 2 embernek szurkoltam igazán.GO KIMI!!!

barb007_ 2009.09.26. 12:18:41

donpapa82

Igen, de én meg 1996 óta a Ferrarinak drukkoltam. Szerencsém volt, hogy két ilyen számomra meghatározó figura foglalt helyet a csapatnál. Egyetértek azokkal, akik azt mondják, hogy a Ferrari mélypontja nem most kezdődött és nem is lesz vége egyhamar, és hogy Kimit kitenni baromság. De én jövőre nem fogok tudni nem Alonsonak szurkolni, ha a Ferrariban lesz. Azonban Kimi-rockandroll érzés meg valahogyan beleivódott a forma1-szemléletembe. Hogy a mclarennek szurkoljak? Ki van zárva :) Mindenesetre ha oda kerül Kimi, rohadtul fogok szorítani érte, de srácok, sajnos én maradok ott, ahol eddig voltam ... és ez nekem baromi rossz lesz.

donpapa82 2009.09.28. 06:50:26

Sajnos semmi nem jött össze Kiminek ezen a hétvégén:(
Gyenge volt az autó meg a taktika is sablonos volt,semmi merészet nem mertek húzni pedig lett volna rá lehetőség a SC miatt.Most már tényleg úgy érzem,hogy menni kell és ha lehet akkor oda kell menni ahol profi az egész csapat.Csak ámulok-bámulok,hogy a Mclaren milyen profi módon dolgozik,sajnos a Ferrari fényévekre van tőlük:(
Lewis pedig fantasztikus volt egész hétvégén,remélem jövőre Kimitől is láthatunk ilyen hétvégéket.GO KIMI!!!

frontember76 · http://kemenyebbkeverek.blog.hu/ 2009.09.28. 23:10:32

@barb007_: hát neked kedvesem szörnyűségesen nehéz lesz dűlőre jutni. Illetve talán annyira nem is, mert többeknek is lehet szurkolni, megy ez :))

én megyek Kimivel, mert én mindig is elsősorban neki drukkoltam, a csapatok nekem másodlagosak...

anett9 2009.09.29. 11:28:46

Azért fogok szurkolni, hogy jó csatákat vívjon Kimi és Alonso. És tök jó lesz, főleg, ha lesz egy kultúrált hely, ahol a futamok után megbeszélhetjük, ki hogyan nyert, veszített. Nem is olyan kemény dolog ez. Hihetetlenül várom a jövő évet.
Frontember: hatalmas köszönet neked ezért a helyért. A másik helyen már nem volt kedvem kommentelni a sok idióta miatt. Annak is örülök, hogy van itt néhány arc. Csak nyomjuk folyamatosan.
Öröm veletek szurkolni srácok!

ROCKANDROLL KIMI!

donpapa82 2009.09.29. 14:24:03

barb007
Formula.hu-ra gondolsz?Én már lassan 1 hete nem írtam oda,mert gusztustalan ami ott megy nap mint nap.PFFF!!!!!!!Go KIMI!

anett9 2009.09.29. 15:00:01

donpapa82

Igen, arra. Én meg az elmúlt fél évben csak akkor írok, ha valaki olyan ír, akit "ismerek" és kész. Ráadásul újabban a cikkek minősége is elég silány.

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.09.29. 16:19:44

Tegyetek a fórum színvonaláért, ezt pedig csak ott lehet megtenni, az elmenekülés nem megoldás. Így bizony kevesen vagyunk normálisak. Pár hónapos regeken pedig nehéz kiigazodni...

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.09.29. 16:20:57

A cikkek valóban silányak, lassan vállalhatatlanok. Különösen ez a Hannah nevű frisshús borzalmas. Tele van stílisztikai, helyesírási és szakmai hibákkal, pfff...

barb007_ 2009.09.29. 17:21:58

Dave

Igazad van, de az a baj, hogy belefáradok már az olvasásba is. Amúgy is mostanában sok a dolgom, sokkal egyszerűbb, ha olyan helyen fórumozok a témáról, ahol szívesen végigolvasom a bejegyzéseket, mert tudom, hogy értelmes emberek írnak. Arra viszont nincs energiám, hogy végigolvassak egy csomó szennyet.
Újságírásban maximum annyira vagyok jártas, hogy érdekel, de az szerintem elég rossz, hogy a címnek legtöbbször semmi köze a témához. A szétszabdalt interjúk, a félrefordítások és a stilisztikai hibák pedig annyira idegesítenek, hogy legszívesebben el se olvasnám...

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.09.29. 18:29:24

@barb007_: Nem is mutogatás végett írtam. Arra szerettem volna utalni, hogy míg a "törzsgárdisták" nagy része eltűnt (akár általad említettek, akár a nihilbe tartó F1 miatt), érkeztek az "ostobák", no meg egy rakás hónapos nick. Velük nem lehet ott normális mederbe terelni a dolgokat. Gyakorlatilag tucatnyi emberke kommunikál, a többi csak odaszellent valamit.
Zsoltynak már mondtuk párszor, hogy néhány fórumozónak igazán adhatna moderátori jogkört, ők majd helyre rázzák ott a dolgokat. De nem várható...

Hannah és társai után már visszasírom a Schneider Andi-féle időket, pedig akkor is voltak érdekes irományok.:D
Szenzációhajhász, 50x megismételt, szétszabdalt cikkek. Én már egy ideje csak a címet nézem, aztán a fórumot. A tartalom annyira kiakaszt, hogy bele sem merek olvasni.:)

barb007_ 2009.09.29. 19:11:33

Értem-értem.
Egyébként általában én is csak a címeket olvasom. Ez az "Alonso mérnökökkel érkezik a Ferrarihoz" cím legalább olyan értékű, mint a "Räikkönen tárgyal a McLarennel".
Borzalmas.
Szerintem csináljunk saját honlapot, saját hírekkel és fórummal. Aztán mindenki bekaphatja. :D

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.09.30. 01:54:15

@barb007_: Ha frontember finanszírozza a működtetését, akkor én szívesen írnék oda.:DDD

barb007_ 2009.09.30. 10:53:31

Dave, kérjük meg rá szépen.

Front: légyszi. :) Oda én is szívesen írnék. Már ha szabadna ... :)

Hombre B 2009.09.30. 12:45:20

Bemásolom ide is, angolul van, nincs széttördelve, biztos forrás + még három futamon keresztül Kimi még a Ferrari versenyzője (jövőre majd teszek be McLaren - Kimi képeket, ha van rá igény):

Maranello - The only positive thing from the Singapore weekend was that we both finished the race without any reliability problems. As far as the performance was concerned we were a bit in trouble as of the start of the weekend. As I’ve said many times before it’s impossible to predict anything before the start of the race weekend. We already understood on Friday in Singapor that it would be tough for us.

The car was very nervous and we didn’t have any grip at all.

In the end the situation gets more and more difficult. We stopped the car’s development quite some time ago, while there are other teams, who, for one reason or the other, improve their cars. Considering that the last two races were held on special circuits it was predictable that on a track with such a high downforce like the one in Singapore the improvements the others brought had a bigger impact. After the qualifying we knew that also the smallest goal, reaching the points, was something hard to achieve. We went for the hard compound for the first two thirds of the race, but the car didn’t have any grip. The situation was slightly better with the soft compound, but then it was too late and I don’t think that we could have gained more than one point.

Now we’re going back to Suzuka, where I drove a Ferrari for the first time. In Fuji I went onto the podium twice, but this one here is a different track: it’s very fast and demanding. I had one of my nicest wins there in 2005: I started from the back and took over the lead in the end. It’s a very demanding track for us drivers. The realistic goal is to reach a place in the points. We’ll give our best, but it will be difficult; as difficult as to defend our third position in the Constructors’ standings with McLaren catching up.

Forrás:

www.ferrari.com/English/Scuderia/Blogs/Kimi/archive/2009/09/30/strada-sempre-pi%C3%B9-in-salita.aspx

Hombre B 2009.09.30. 12:55:11

Ja a saját F1-es oldalra meg van egy ötletem:

Létre kell hozni egy blogot v free portalt amit 3-4 szerkesztettek... oda írtok ti is cikkeket (véleményeket), illetve bemásoltok máshonnan (főleg külföldi oldalakról amik hitelesek + ti fordítottátok le)... A Blogot v honalapot, meg a személyes blogjaitokban reklámozzátok... Picin kell kezdeni és egy idő után ha nagy lesz a látogatottság, akkor lehet szponzort keresni és bővíteni a web oldalt v a blog-ból portált csinálni...

barb007_ 2009.09.30. 13:14:23

Benne vagyok. Nektek mi a véleményetek?

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.09.30. 15:45:12

Nickem mellé kattintva eléritek saját blogomat, most gyúrom a 2. szezont.
Már télen szóba került, hogy terjeszkedni szeretnék, többekkel közösen blogot (oldalt) üzemeltetni, stb. Szóval nem új az ötlet. Tfefe és Silvermike volt konkrétan, akikkel beszéltem erről. Tfefe igazi guru, főleg technikai dolgokban jócskán képzettebb, értőbb nálam. Mike pedig szintén blogger, több mint 1 éve.

Ha szolgáltató, akkor ezt a blog.hu-t javaslom, az index törzsközönségénél aligha találunk bárhol nagyobbat.
A saját blogzonás blogomat télen szokás szerint felfüggesztem, síblogot indítok (szintén többekkel), mindeközben szívesen felkészülök a jövő évi szezonre. Futamot megelőző beharangozókban, ill. értékelőkben már - nyugodtan mondhatom - rutinom van, ezeket minden körülmények közt vállalom. Fordítás nem a kenyerem, nem igazán tudok nyelveken, meg aztán mindenki maradjon a kaptafánál.
Ha úgy van, beszerzek könyveket, s visszatekintő- történelmi cikkeket is vállalok a régi nagyságokról.

barb007_ 2009.09.30. 16:27:17

A fordítást természetesen rám bízhatjátok. Kivéve a német cikkeket, mert németül sajnos nem tudok.

barb007_ 2009.09.30. 16:39:00

5 perce szakadt meg a szívem ...

barb007_ 2009.09.30. 16:40:56

Maranello, 30th September 2009 - Scuderia Ferrari Marlboro announces that it has reached an agreement with the driver Fernando Alonso. The agreement covers three racing seasons, starting in 2010.

The Scuderia’s driver line-up next season will therefore be made up of Felipe Massa and Fernando Alonso, with Giancarlo Fisichella in the role of reserve driver.

Kimi Raikkonen will leave the team at the end of this current season, after what has been a rewarding and fruitful partnership, which saw him win the Drivers’ title in 2007. He also played a key role in Ferrari’s taking of the Constructor’s title that same year and in 2008.

“We are very proud to welcome to our team another winning driver, who has demonstrated his amazing talent by winning two World Championships in his career to date,” said Stefano Domenicali. “Of course, we wish to thank Kimi for everything he has done during his time with Ferrari: in his first year with us, he managed to win the Drivers’ title, thus making his contribution to Ferrari’s history and he played a vital role in our taking of the Constructors’ title in 2007 and 2008. Even during a difficult season like this one, he has demonstrated his great talent, with several good results, including a great win in Spa and we are sure that we can share more good times together in the final three races of this season.”

“With common consent, we have agreed to terminate the contract binding me to Ferrari to the end of 2010, one year ahead of schedule,” said Kimi Raikkonen. “I am very sad to be leaving a team with which I have spent three fantastic years, during which time I won plenty of races. Together, we have won 50% of the world titles in that period and I managed to take the Drivers’ title in 2007, thus achieving the target I had set myself at the start of my career. I have always felt at home with everyone here and I will have many happy memories of my time with the team.”

Hombre B 2009.09.30. 17:28:01

Fernando Alonso to Ferrari.com: "Very happy and very proud "

Maranello, 30 September 2009 - Fernando Alonso, just announced as
the new official Scuderia Ferrari Marlboro driver, who will drive
next to Felipe Massa as of the 2010 season, spoke to Ferrari.com:
"I’m very happy and very proud to become a Ferrari driver.
Driving a single-seater from the Prancing Horse is
everybody’s dream in this sport and today I have the
opportunity to make this dream come true. Above all I want to
thank Ferrari Chairman Luca di Montezemolo, who really wanted
this 3-year contract. We already had an agreement this summer
starting in 2011, but then, the last days, the picture changed
and we decided to anticipate my arrival in Maranello by one
year.

The years at Renault were fantastic: together we won four World
Titles (two Drivers’ and as many Constructors’
Championships) until this day, 21 Grands Prix. I wish the team
all the best and let’s hope we gain some good results in
the last races this year.

After this season I will put all my effort in the next season:
I’m sure that, together with Felipe, we’ll offer
Ferrari and the fans from all over the world some great
satisfaction. I can’t wait to start working with my new
team.”

A fontos rész az egészből:

We already had an agreement this summer
starting in 2011, but then, the last days, the picture changed
and we decided to anticipate my arrival in Maranello by one
year.

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.09.30. 18:23:18

@barb007_: Félig-meddig megértelek. Azért nem teljesen, mert Kimi 2006 végi távozása azért egy kicsit más volt, hiszen Mika-Kimi mellett azért elsősorban McLarenes voltam, vagyok. Így is frusztráló volt Kimit vörös overállban látni. Szurkoltam is egy kicsit neki, ugyanakkor amikor kocsiban ült, egy kicsit ellene is voltam. Nem láttam ott Kimit, legalábbis igyekeztem így tenni...
Kíváncsi vagyok, miként hat ez a váltás a szurkolótáborokra. Sok Ferraris ki nem állhatta Alonsot, ők egy része talán el is fordul a csapattól, helyükre viszont érkeznek a spanyol szurkolói.

donpapa82 2009.09.30. 18:34:58

Bravó Ferrari,így kell megbecsülni a világbajnokot,nem csalódtam a digókba,remélem a Mclaren tárt karokkal várja Kimit és a sors visszaadja azt amit elvett tőle!GO KIMI nyerj 1 vb-t a mekivel is és akkor a legnagyobbak közé emelkedhetsz,bár nekünk szurkolóknak már így is ott vagy!

Simmer 2009.10.01. 01:07:23

@barb007_: Nagyon is megértelek, szintén ezzel a gonddal küzdök én is. Csapatok közül mindig a Ferrari, nem is volt más. Eddig legszívesebben Prost-ot láttam a vörös overállban, de az már nagyon régen volt. Most is fogom őket kicsit fájó szívvel szeretni, de Alonso annyira kiverte nálam a biztit, hogy vele kapcsolatban külön öröm lesz számomra, ha elbaltázza. Szóval akkor Ferrarin belül Felipe. Kimi előtt Súmakker volt a kedvencem, a finnre még 1999 körül figyeltem fel Mika mellett. A családban elég mókás volt így egy közvetítés, sokáig nem értették, hogy miért drukkolok két konkurrens embernek. Na igen nők...még a focihoz sem értenek:) Amikor a Hungaroringen van a futam akkor mindig Mogyoródon vagyok. Egyrészt mert ott van telkem a faluban, másrészt mindig jönnek Erikék a finnek vagy tucatnyian és akkorát bulizunk egész hétvégén, hogy a köv. hét a regenerációra kell. Na ők is csodálkoztak eleinte a hajrá Sumi és Kimi felkiáltásomon, de aztán az összes Ferraris sapkámat lenyúlták apránként. Pedig akkor még csak nem is látszott, hogy Kimi a Ferrarihoz tart. Hát ilyenek a finnek. Imádom őket, csak jó fejeket ismerek köztük. Egyébként szerintem Vettel lesz a következő kedvencem. Bírom a srác stílusát, ő sem tűnik nagyon idegbetegnek és piszok jól vezet. A Ferrari helyében már készíteném a helyét.

donpapa82 2009.10.01. 12:53:12

Na most mit csináljak a Ferraris gyereküléssel?Azt mégsem vehetem ki a gyerek alol.A Ferraris pulcsit meg a cipőt azt viszont én többet fel nem veszem,behajítom a szekrény legaljára!:)
Kimi irány a meki azok a cuccok neked is meg nekem is jobban állnak mint a vörös!:)GO KIMI!!!

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.10.01. 16:08:10

@donpapa82: Ha engem kérdezel, intenzív átnevelést javaslok a kis gyerkőcnek, naná hogy wokingi szellemben.:D

donpapa82 2009.10.01. 17:01:14

Még a melós ruhámat is kicserélném legszívesebben mert sajnos az is vörös,dehát mégsem mondthatom a főnökömnek,hogy Kimit elküldték ugyhogy legyen kedves más munkaruhát adni.:):)
A gyerkőc meg sajnos Kimi vb évében fogant úgyhogy nehéz lesz az átnevelés,de majd megpróbálom.Mondjuk ha meglátja a csúnya spanyolt vörös overálba akkor remélem nem áll meg a fejlődésbe.Egyébként kiköpött Kimi a kisfiam szőke haj kék szem:)

Hombre B 2009.10.01. 17:15:15

Nem kell ennyire drasztikusnak lenni... a pozitív végét kell nézni és azt mondani:

A Papa kedvenc pilótája az első VB címét egy piros autóban szerezte, a 2.-t egy szürkében és a papa mindkettőre nagyon büszke...

Dave985 · http://siparadicsom.reblog.hu/ 2009.10.01. 17:16:53

@donpapa82: Felcseperedve is követi vajon Kimit?:P

@Hombre B: Leginkább pedig fiacskájára.:)

donpapa82 2009.10.01. 17:24:07

Hombre B
Igen ez lenne a legjobb magyarázat remélem így is lesz!:)

donpapa82 2009.10.01. 17:30:58

Ajajaj ott vannak még a benzinkúton kapott kisautók is amikkel már elkezdett játszani,na azok helyett is be kell szereznem szürkéket?!:)

Hombre B 2009.10.01. 17:47:38

@donpapa82:

Azok utcai autók nem? és az egyik fekete (a legszebb amit nem sikerült megszerezni)... de majd kijön a McLaren új sport autója és akkor azt lehet megvenni neki...

totalcar.hu/magazin/hirek/2009/09/09/mclaren_mp4-12c_utcan_is_veri_a_ferrarit/

donpapa82 2009.10.01. 17:58:46

Utcai de van közte egy forma 1-es is,nekem fekete nincs.Viszont az a Mclaren nem gyenge tényleg.

donpapa82 2009.10.01. 18:00:46

Szép az a Mclaren tényleg.Nekem sincs fekete csak a pirosak vannak meg!

donpapa82 2009.10.01. 18:02:21

Bocsi az első azt hittem nem ment el:)

Hombre B 2009.10.01. 19:56:42

Még az is lehet, h jobban jársz ha engeded játszani a kocsikkal... sokat ütközik a kis autó(k), megkopik a színe, csúnya lesz... majd amikor jönnek a Mekis autók arra már vigyázni fog...

donpapa82 2009.10.01. 20:45:16

Már így is leamortizálta őket elég rendesen:)Eddig még sajnáltam is a kis autókat,de most már nem nagyon zavar:):)
süti beállítások módosítása